تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1396 - 8:05
کد خبر : 21899

دستگیری اعضای ۲۶ باند وارد کننده کالای قاچاق در مرزهای دریایی هرمزگان

دستگیری اعضای ۲۶ باند وارد کننده کالای قاچاق در مرزهای دریایی هرمزگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز یکشنبه درنشست بررسی عملکرد این دستگاه در سه ماهه پاییز امسال، اظهار داشت: در بازه زمانی یک هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرزهای استان کشف شده است.وی افزود: با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز یکشنبه درنشست بررسی عملکرد این دستگاه در سه ماهه پاییز امسال، اظهار داشت: در بازه زمانی یک هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرزهای استان کشف شده است.
وی افزود: با تلاش ماموران مرزبانی هرمزگان و با اجرای طرح های ارتقاء امنیت در مرزها در این مدت زمان، سه تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف شده است.
فرمانده مرزبانی هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگیری یک هزار و ۲۳۰ متهم، تشکیل افزون بر یک هزار و ۵۵۰ فقره پرونده و توقیف ۴۴۸ فروند شناور و۱۰۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل کالای قاچاق از دیگر دستاوردهای این فرماندهی طی سه ماهه سوم امسال است.
سرهنگ خرم روی با تأکید بر لزوم تقویت سطح تعاملات با مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مرزنشینان ونهادهای دخیل در مدیریت مرزها، به زودی شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی مرزهای جنوب کشور باشیم.
هرمزگان با یک هزار و یکصد کیلومتر مرز آبی ، ۱۳ شهرستان و ۵ محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
از سویی دیگر، سوداگران مرگ با سوءاستفاده از موقعیت هرمزگان و نوار ساحلی آن،برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول ۹۰۰ کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
۷۱۹۸/ ۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد