زکات وسیلهاى براى طهارت مادى و معنوى است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجتالاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه ۲۲ دیماه در خطبههای نماز جمعه قیدار اظهار کرد: زکات وسیلهاى براى طهارت مادى و معنوى است. وی با اشاره به اینکه پیوند عمیقی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجتالاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر دیروز جمعه ۲۲ دیماه در خطبههای نماز جمعه قیدار اظهار کرد: زکات وسیلهاى براى طهارت مادى و معنوى است.
وی با اشاره به اینکه پیوند عمیقی بین زکات و نماز وجود دارد این پیوستگی در ادیان دیگر هم وجود داشته است و اختصاص به اسلام ندارد، تصریح کرد: در بخشی از آیه ۳۱ سوره مبارکه مریم، حضرت عیسی در گهواره میفرماید:«وَأَوْصَانِی بِالصَّلَاهِ وَالزَّکَاهِ».
حجتالاسلام موسوی تاکید کرد: در تفسیر على بن ابراهیم منسوب به امام حسن عسکرى (ع) روایتى جامع و کامل در این موضوع آمده است که ترجمه آن بدین شرح است: پیامبر اکرم (ص) درباره زکات فرمود: هر کس زکات [مال خود] را به مستحق بدهد و نماز را با حدود و شرایطش به جا آورد و به این دو (نماز و زکات) چیزى از گناهان که آن دو را باطل کند، ملحق نکند، در روز قیامت در حالى وارد محشر مىشود که تمام حاضرین در عرصات قیامت به حال او غبطه مىخورند تا این که نسیم بهشتى او را تا بالاترین غرفهها و تالارهاى بهشت، به محضر محمد و خاندان طیبین و طاهرین آن حضرت – که این شخص آنها را دوست مىداشته – بالا مىبرد.
وی افزود: هر کس که نسبت به زکات مالش بخل بورزد و [لى] نمازش را به جا آورد، نمازش نگاه داشته مىشود و به آسمان نمىرود تا وقتى که زکات مالش بیاید، پس اگر زکات را داد، آن زکات، به صورت راهوارترین اسبها براى حمل نمازش در مىآید و نماز را تا ساق عرش با خود مىبرد و حمل مىکند؛ پس خداوند عزوجل [خطاب به آن شخص] مىفرماید: در بهشت [با این مرکب] سیر کن و تا روز قیامت در آن بتاز پس تا هر کجا که تاختن تو به آن منتهى شد، همه آن و راست و چپ آن براى توست؛ پس آن اسب شروع به تاختن مىکند به طورى که در هر روز در یک چشم به هم زدن با هر پَرش و جهش مسافت یک سال را طى مىکند تا این که به جایى که خداوند تعالى مىخواهد منتهى مىشود.
امام جمعه قیدار در پایان با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام گفت: پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله فرمود: «خداوند عزوجل نماز کسى را که زکات ندهد قبول نمىکند تا وقتى که میان آن دو جمع کند؛ زیرا خداوند آن دو را جمع کرده است، پس میان آن دو جدایى نیاندازید».

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰