تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 7:49
کد خبر : 20986

لزوم مقابله جدی با واردات کالاهایی که مشابه ایرانی دارند/ تولیدکنندگان کیفیت پوشاک و کالاهای داخلی را ارتقا بخشند

لزوم مقابله جدی با واردات کالاهایی که مشابه ایرانی دارند/ تولیدکنندگان کیفیت پوشاک و کالاهای داخلی را ارتقا بخشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت استفاده از کالای ایرانی در راستای تقویت اقتصاد کشور، اظهار داشت: هر قدر واردات کالاهایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت استفاده از کالای ایرانی در راستای تقویت اقتصاد کشور، اظهار داشت: هر قدر واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد محدود شود به نفع اقتصاد کشور است و ضرورت دارد تا با واردات کالاهایی که نمونه آن در داخل تولید می شود مقابله کنیم.

وی، با اشاره به اینکه دولت اخیرا واردات خودروهای لوکس را ممنوع کرده است، افزود: مجلس در تلاش برای ایجاد ممانعت از واردات کالاهای غیر ضروری و لوکس به کشور است.

بهادری، با تاکید بر اینکه واردات تنها در صورتی توجیه دارد که آن کالا مشابه تولید شده در داخل کشور را نداشته باشد، گفت: برای تقویت اقتصاد کشور و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارگر ایرانی، لازم است تا همه خود را ملزم به خرید و استفاده از کالای ایرانی دانسته و برای حمایت از اقتصاد ایران اسلامی تلاش کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به واردات و قاچاق پوشاک که عمدتا از مبادی مرزی به صورت قاچاق وارد می شود، اضافه کرد: بخشی از واردات پوشاک به صورت رسمی وارد شده و بخشی نیز به صورت قاچاق به بازار ورود می یباد که سبب مشکلات بسیاری برای تولید کنندگان و کارگران ایرانی می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، گفت: اگر بتوانیم صنایع پوشاک داخلی را تقویت و کیفیت پوشاک ایرانی را افزایش دهیم، کمتر شاهد استفاده از کالای خارجی خواهیم بود که این امر نیاز به حمایت مردم از کارگران و تولیدکنندگان کشورمان دارد.

بهادری، با اشاره به اینکه قاچاق از اموری نیست که قابل دفاع باشد و قابل قبول نیست، تصریح کرد: واردات تنها در صورتی که آن محصول مشابه داخلی نداشته باشد قابل توجیه بوده و هیچ اشکالی هم ندارد و امری طبیعی است اما اگر کالایی مشابه داخلی دارد استفاده از جنس خارجی جایز نیست.

وی، با اشاره به وضعیت معیشتی مرزنشینان و لزوم توجه به اقتصاد این قشر از جامعه، اذعان داشت: کوله بری در شان مردم ما نیست و برای مردم نیز خوب نیست اما توجه به وضعیت معیشتی و اقتصاد مرزنشینان که از معابر رسمی و مبادی قانونی برای مردم مرزنشین تجارت و کسب و کاری منطقی فراهم کند، ضروری است.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط مجلس در راستای حمایت از مرزنشینان، تاکید کرد: فعال شدن بازارچه های مرزی، اعطای کارت پیله وری و اختصاص سهمیه برای واردات و صادرات و … در راستای حمایت از مرزنشینان انجام شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تجارت مرزنشینان را نباید به سایر نقاط کشور تسری داد، اذعان داشت: اینکه افرادی از پایتخت و شهرهای مرکزی کشور لوازم خانگی و امثال آن را بدون پرداخت حق گمرکی و عوارض وارد کشور کنند، این موجب آسیب به اقتصاد کشور، تولیدات و کارخانجات کشور می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد