تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 6:45
کد خبر : 20326

ائمه جمعه استان قزوین از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهینه کنند

ائمه جمعه استان قزوین از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهینه کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه بوئین‌زهرا برگزار شد با اشاره به اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: مقام معظم رهبری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه بوئین‌زهرا برگزار شد با اشاره به اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر ترویح فرهنگ نماز و استفاده از ظرفیت‌های جامعه در راستای تحقق این هدف تاکید دارند که مدیران در این زمینه باید اقدام کنند.

وی بیان کرد: ائمه جمعه استان قزوین در راستای فرامین رهبری باید اقدام کرده و تمامی امکانات را در راستای ترویج نماز به‌کارگیری کنند تا شاهد تربیت جوانان انقلابی و مذهبی در جامعه باشیم.

امام جمعه قزوین با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که وقتی قرآن کریم یهودیان را با مسیحیان مطرح می‌کند، از ناهنجاری‌های یهودیان سخن می‌گوید و حتی در برخی آیات که ناهنجاری‌ها را مشترک در بین یهودیان و مسیحیان مطرح کرده تأکید می‌کند که شروع کننده یهودیان بودند و مسیحیان نسبت به آن‌ها عکس العمل نشان داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در برخی از آیات تفکیک و تفاوت بین مسیحیان و یهودیان را به خوبی نشان می‌دهد و در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «مسلما یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‌‌اند دشمن‌‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت و قطعا کسانى را که گفتند ما نصرانى هستیم نزدیکترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‌اند که تکبر نمى‌‏ورزند».

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۶ سوره صف نیز می‌فرماید که «و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌‏کنم و به فرستاده‌اى که پس از من مى‌‏آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است».

عابدینی به اهمیت فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن‌ معرفی کرده‌اند و ائمه جمعه نیز باید از جنبه فرصت بودن آن استفاده‌ بیشتری کنند.

امام جمعه قزوین گفت: ضروری است فرصت‌های فضای مجازی را به خوبی شناسایی کنیم تا بتوانیم بیش از پیش از این فضا برای ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به کاهش نزولات آسمانی اظهار کرد: نماز و دعا برای نزول برکات الهی و دفع بلایا را می‌باید مورد توجه قرار دهیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد