تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 9:38
کد خبر : 20209

سبک زندگی شهید خوش لفظ،الگوی جوانان امروزی قرارگیرد

سبک زندگی شهید خوش لفظ،الگوی جوانان امروزی قرارگیرد

حجت الاسلام حمید ملکی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:همدان مهد علمای ربانی بزرگی است که باید آنها را شناخت و از آنها علم و ایمان آموخت.وی ادامه داد: شهیدخوش لفظ افتخاری برای استان همدان است و مردم همدان باید از این شخصیت

حجت الاسلام حمید ملکی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:همدان مهد علمای ربانی بزرگی است که باید آنها را شناخت و از آنها علم و ایمان آموخت.
وی ادامه داد: شهیدخوش لفظ افتخاری برای استان همدان است و مردم همدان باید از این شخصیت هایی که ملی و کشوری می شوند به خوبی تجلیل و در مقابل کسانی که شبهاتی را مطرح می کنند بایستند.
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه از ۴۰ سال پیش تاکنون با شهید خوش لفظ آشنا بوده است در خصوص شخصیت این شهید بزرگوار گفت: شهید خوش لفظ بسیار از شهرت داشتن و تعریف و تمجید دیگران بیزار بود، بسیار اهل مراقبه بود و همواره از ریا دوری می کرد تا مبادا ارزش اعمالش از بین برود.
حجت الاسلام ملکی ادامه داد:شهید خوش لفظ به مسائل مالی بسیار حساس بود و به خمس اموال خود اهمیت می داد تا مبادا مال حرام به زندگی اش راه پیدا کند.
وی شهید سردار شهید همدانی را از دیگر شخصیت های برجسته این استان برشمرد و گفت:باید درباره شخصیت سردار همدانی فیلمنامه ها و کتاب ها نوشت و زندگی او را که از جوانی به عشق امام راحل و انقلاب اسلامی وارد عرصه ایمان و شهادت شد و روز به روز به تقرب الهی نزدیک شد برای نسل امروز بازگو کرد.
‘علی خوش لفظ’ جانباز۷۰ درصد دفاع مقدس پس از تحمل سال ها رنج جانبازی به شهادت رسید؛ این شهید بزرگوار در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر ۵، کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشته و در عملیات کربلای ۵ تیر به نخاع وی اصابت کرده و به شدت مجروح شد.
'وقتی مهتاب گم شد' عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و سردار قاسم سلیمانی نیز در این خصوص دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.
'وقتی مهتاب گم شد' نوشته حمید حسام، روایتی عاطفی از خاطرات علی خوش‌ لفظ است.
رهبر انقلاب در دیداری با شاعران مذهبی با اشاره به بخش‌هایی از این کتاب فرمودند: 'برادرانی که اهل شعر و ذوق و هنر هستید این کتاب‌ها را بخوانید. این هنر بزرگ مجاهدت فی ‌سبیل‌الله و عشق به شهادت را در این کتاب‌ها مزمزه کنید. شماها خیلی بهتر از دیگران معنایی را که در این کتاب‌ها هست می‌توانید بفهمید. نگاه کنید'.
سپس ایشان خطاب به یکی از شاعران حاضر در جمع فرمودند: 'شما این کتاب را بخوانید،‌ از هر فصلش می‌توانید موضوعات و مضامین بکری را برای سرودن شعر انتخاب کنید'.
همچنین مقام معظم رهبری در پیامی این کتاب را چنین ستودند: 'بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهایتت راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش ‌تر میسازد.'
راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله'.
'درباره‌ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ی کتاب یک غزل به تمام معنی است'.
همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس «حاج علی خوش ‌لفظ» پیام تسلیتی صادر کردند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:«بسم الله الرحمن الرحیم، جانباز عزیز آقای علی خوش‌ لفظ به لقاء الله پیوست و اجر دهها سال درد و رنج جانبازی را به جایگاه والای شهادت فی سبیل‌الله پیوند زد.سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد و درنگ سالها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود میفرستم و به بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت میگویم.سید علی خامنه‌ای»
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا مردم دارالمومنین همدان شامگاه پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در دانشگاه بوعلی سینا همدان با این شهید گرانقدر وداع و ظهر روز جمعه پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر را بعد از اقامه نماز جمعه از حسینیه امام خمینی(ره)شهر همدان تا چهارراه شریعتی تشییع کردند تا در گلزار شهدای همدان آرام گیرد.
مراسم بزرگداشت شهید خوش لفظ نیز فردا(شنبه) از ساعت ۹:۳۰ در حسینیه امام (ره) با حضور مسؤولان کشوری و استانی و مردم قدرشناس استان برگزار می‌شود.
۱۱۸۱/۱۳۵۴
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده: پروانه امانی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد