تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 - 1:37
کد خبر : 20179

مردمی شدن فعالیت‌های قرآنی؛ پاسخ مسئولان به درخواست‌های بودجه‌ای فراکسیون قرآن

مردمی شدن فعالیت‌های قرآنی؛ پاسخ مسئولان به درخواست‌های بودجه‌ای فراکسیون قرآن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز یکشنبه ۱۹ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. یکی از انتقاداتی که همواره از سوی فعالان جامعه قرآنی بیان شده در مورد عدم توجه جدی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز یکشنبه ۱۹ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. یکی از انتقاداتی که همواره از سوی فعالان جامعه قرآنی بیان شده در مورد عدم توجه جدی مسئولان در زمینه بودجه‌های قرآنی است و اکنون این امید وجود دارد که دولت برای سال آینده، نگاه ویژه‌ای به جامعه قرآنی کشور در مورد تخصیص بودجه‌ها داشته باشد. هرچند که سرجمع بودجه فعالیت‌های دینی و قرآنی در لایحه بودجه امسال، مورد رضایت فعالان دینی و قرآنی کشور نیست.
زهرا سعیدی مبارکه، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اقدامات این فراکسیون برای بهبود وضعیت بودجه‌های قرآنی کشور اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که متأسفانه بخش زیادی از بودجه‌ها را برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص می‌دهند و به همین دلیل توجه شایسته‌ای به فعالیت‌های قرآنی به طور خاص صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: بنده یکبار در جلسه فراکسیون قرآن که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش برگزار شد اعلام کردم ما همین قرآن را در کشور داریم بنابراین باید برای بودجه‌های این بخش چاره‌اندیشی کنیم و در همین راستا بنا شد مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش هم به وظیفه خود در قبال فعالیت‌های قرآنی عمل کنند.
سعیدی ادامه داد: بنا شد مسئولان آموزش و پرورش کمیته‌هایی تشکیل داده و با فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس لینک شوند تا ارتباطی منظم و مرتب برای سوق دادن آموزش و پرورش کشور به سمت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود و در واقع قرار است نوعی ساماندهی برنامه‌ای انجام شود.
نماینده مبارکه در خانه ملت یادآور شد: ما در مجلس در مورد بودجه‌های قرآنی همه تلاش خود را انجام داده‌ایم. البته باید اشاره کنم که سخت‌ترین دوران اقتصادی را پشت سر می گذاریم اما این مسئله دلیل نمی‌شود که همت ما برای فعالیت‌های قرآنی و توجه به این بخش کاهش پیدا کند.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس تأکید کرد: البته بحث مردمی شدن فعالیت‌های قرآنی همواره در پاسخ به درخواست‌های بودجه‌ای ما مطرح شده و در همین راستا سال گذشته بخش زیادی از بودجه قرآنی به خوبی تخصیص داده نشد اما ان‌شاءالله همه سعی خود را خواهیم کرد که سهم بخش قرآن از بودجه افزایش پیدا کرده و اهداف فعالان این بخش محقق شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد