تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 8:18
کد خبر : 20121

فارغ التحصیلی در اسلام معنا ندارد/ مراسمات مذهبی را به مساجد منتقل کنید

فارغ التحصیلی در اسلام معنا ندارد/ مراسمات مذهبی را به مساجد منتقل کنید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه امشب در دیدار با مردم بندرعباس با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه امشب در دیدار با مردم بندرعباس با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی اظهار کرد: از آنجایی که تمام زیرساخت های لازم برای برگزاری چنین برنامه ای در هرمزگان فراهم شده بود لذا امسال فرداصبح بندرعباس میزبان این اجلاس است.

قرائتی با تاکید بر اینکه اجلاس سراسری نماز با پیام مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) آغاز می شود، تصریح کرد: رئیس جمهور یا یکی از معاونان وی در برنامه فردا به ایراد سخنان خود می پردازند همپچنین تعدادی از مقامات کشوری و لشکری در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام فارغ التحصیلی معنا ندارد، گفت: مسلمانان در تمامی احوالات زندگی همواره باید برای کسب علم و دانش تلاش کنند و با علم آموزی و بکار بستن آن به پیشرفت جامعه اسلامی کمک کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه علم آموزی محدود به دوران تحصیلی خاصی نیست، بیان کرد: علم آموزان نباید تنها به دروس دبیرستان و دانشگاه  اکتفا کنند چون  کتاب های دوران تحصیل بار علمی لازم را ندارند بلکه باید به مطالعه کتاب هایی پرداخت که نویسنده با پژوهش اطلاعات مفیدی را در اختیار خواننده قرار می دهد.

قرائتی با اشاره به اینکه دانستن هر چیزی لازم نیست، بیان کرد: در خصوص موضوعات و مطالبی باید اطلاعات کسب کرد که مورد نیاز جامعه و زندگی فردی باشد چون در غیراین صورت خواننده عمر خود را تباه می کند.

وی تاکید کرد: نماز های خود را در مساجد اقامه کنید همچنین مراسمات مذهبی چون ازدواج و عزاداری ها را در این مکان برگزار کنید تا فاصله مردم و مساجد از بین برود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر آشنایی فرزندان با مساجد و  فضای معنوی آن خاطرنشان کرد: سخنرانی بین دو نماز نباید طولانی شود و سخنران نباید گمان کند که نمازگزاران مجبور به شنیدن سخنان آنان هستند  لذا باید تلاش کنند که سخنان قابل درک و فهم را برای مردم بیان کنند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد