تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 5:44
کد خبر : 19832

فاصله گرفتن از اسلام، جامعه را به بحران هویتی مبتلا می‌کند

فاصله گرفتن از اسلام، جامعه را به بحران هویتی مبتلا می‌کند

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: دین اسلام، دارای نظم کامل حیات است و برای همه جنبه‌های زندگی انسان، برنامه دارد، بنابراین نباید در ناآگاهی و غفلت از آن، ذوب سایر فرهنگ‌ها شد.وی افزود: مسلمانان جهان جمعیتی یک و نیم

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: دین اسلام، دارای نظم کامل حیات است و برای همه جنبه‌های زندگی انسان، برنامه دارد، بنابراین نباید در ناآگاهی و غفلت از آن، ذوب سایر فرهنگ‌ها شد.
وی افزود: مسلمانان جهان جمعیتی یک و نیم میلیاردی دارند، سرزمین‌های اسلامی منابع عظیم نفت و گاز در اختیار دارند، اما به‌جای اتحاد و بهره‌برداری از نعمت‌های الهی، دچار تفرقه شده و چشم به فرهنگ غرب دوخته‌اند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: فاصله گرفتن از قرآن و تعالیم دینی، جوانان ما را به بحران هویتی مبتلا کرده است و نشانه‌های آن را، از جمله بی‌حجابی، گرایش به فرهنگ غرب و عدم پایبندی به واجبات دینی در جامعه می‌بینیم.
وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم که فرزندانمان به واجبات پایبند باشند، باید قبل از اینکه به سن تکلیف برسند، زمینه ذهنی را برایشان فراهم کنیم؛ وقتی کودک، نماز خواندن پدر و مادر خود را ببیند، از او الگوبرداری می‌کند.
مولوی سلامی اظهار کرد: پدر و مادر، فرزند خود را به مسجد ببرند، در این صورت، بدون آن‌که او را تشویق کنند، خودش علاقمند می‌شود تا نماز بخواند. پدر و مادر، یک دانشگاه تربیتی برای کودک هستند و اگر خودشان پاک باشند، یک نسل پاک را هم تحویل جامعه می‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید نماز را به امید پاداش دنیوی اقامه کنیم، افزود: اگر کسی نماز خواند و دید که نتیجه مادی به او نرسیده است، نباید نماز را ترک کند، چون این دنیا، محل عمل است و پاداش را جای دیگری می‌دهند.
نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این دنیا، قوانین طبیعت حاکم است و نباید مدام انتظار معجزه داشت. اگر کسی در آتش بیفتد، می‌سوزد، چه نمازگزار باشد و چه نباشد، مگر اینکه اراده خدا بر این باشد که نسوزد، مانند حضرت ابراهیم. اما نباید پیوسته از خدا بخواهیم که معجزه کند.
مولوی سلامی اظهار کرد: پاداش‌های دنیوی محدود هستند، اما اگر پاداش و نتیجه اعمال ما، ذخیره آخرت شوند، ثمرات بیشتری خواهد داشت. جوانان ما باید بدانند که اگر کار خیری در این دنیا انجام دادند و ثمره آن را ندیدند، ناامید شوند، اجر آن از بین نمی‌رود و نتیجه عملشان گم نمی‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد