تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1396 - 9:05
کد خبر : 19586

توسعه سواحل مکران هم سوء با حیات اجتماعی و فرهنگی سیریک باشد

توسعه سواحل مکران هم سوء با حیات اجتماعی و فرهنگی سیریک باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا درویش نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک ضمن تقدیر و تشکر از فعالان فرهنگی به ویژه درحوزه ترویج و احیاء نماز و همکاری و تعامل تمامی افرادی که دربرگزاری رویداد فرهنگی نخستین جشنواره

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا درویش نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک ضمن تقدیر و تشکر از فعالان فرهنگی به ویژه درحوزه ترویج و احیاء نماز و همکاری و تعامل تمامی افرادی که دربرگزاری رویداد فرهنگی نخستین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران داشته اند گفت : نماز بزرگترین شاخصه برای رسیدن به کمال است و برای رسیدن به کمال به مبنا و وسیله نیازمندیم که مطمئن ترین و بهترین مبنا و ابزار نماز است . 

وی به اهمیت و جایگاه فرهنگ نماز در اسلام اشاره کرد و افزود : نماز تشکر از خدا و یاد اوست و هرگاه لغزشی از انسان سرزد می‌تواند فوراً با نماز آن را اصلاح کرد در حقیقت نماز اهرم استعانت در غم‌ها و مشکلات است.  

 درویش نژاد عنوان کرد : برای ترویج فرهنگ نماز درجامعه نیاز به ایجاد یک فضا و بسترسازی دارد که از طریق این بستر و فضا بتوان مفاهیم زیبای نماز را دربین مردم به نمایش گذاشت .

وی به موضوع رویداد های فرهنگی درسیریک اشاره و بیان داشت: یکی از سیاست و برنامه های وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی تمرکز زادیی رویدادهای فرهنگی از تهران به دیگر استان ها و شهرستان هاست که شهرستان سیریک توانسته است جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران را به عنوان یک برند فرهنگی به نام خود ثبت کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اذعان کرد: مردمان سیریک از فرهنگ غنی برخوردار می باشند که می شود از این فرهنگ غنی بومی و محلی و همچنین شخصیت های علمی و فرهنگی در تحول آفرینی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و گردشگری این شهرستان استفاده کرد .

درویش نژاد به اهمیت این رویداد و جریان فرهنگی اشاره و گفت : جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران بسترفرهنگی و هنری است که با برنامه ریزی می شود ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه این شهرستان را به نمایش گذاشت و این رویداد فرهنگی پایدار نخواهد ماند مگر این که مردم در این رویداد فرهنگی مثل سال گذشته همکاری، تعامل و حضور داشته باشند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه سیریک و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم و مسئولان در برگزاری مراسم های ملی و مذهبی، این جوشش و رویش را برگرفته از روح فرهنگی انقلاب دانست .

وی گفت: تداوم همدلی و همراهی مردم و مسولان درکنار هم درطول تاریخ همیشه باعث شده است تا توطئه و اهداف دشمنان اسلام و قرآن از صدر اسلام تاکنون ناکام بماند.

 حیدری با تاکید بر جایگاه نماز در تعالیم اسلامی عنوان کرد: نماز باعث ایجاد تحول در فرد  و در نهایت تغییر در جامعه می شود و اساسا کار نماز انسان سازی است و این بارزترین نماد فرهنگی تعالیم اسلام است .

امام جمعه شهرستان سیریک افزود: داشتن یک برنامه کلان فرهنگی و راهبردی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه درحوزه نماز داشته و دارد.  

وی به اهمیت و جایگاه نماز در دین اسلام و تعمیق باورهای دینی اشاره و بیان کرد : فرهنگ نماز باید ازسنین کودکی شروع و این فرهنگ در خانواده ها نهادینه شود.

حیدری به حوزه تبلیغ نماز و همچنین راهکارهای ترویج نماز پرداخت و گفت: برگزاری همایش های تخصصی نماز ، آموزش قرائت صحیح خوانی نماز ، برگزارمسابقات فرهنگی با محوریت نماز و مسجد باید در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این جلسه تمامی اعضا شورای فرهنگ عمومی و حاضران به ارائه پیشنهاد و راهکاری ترویج فرهنگ نماز و همکاری و تعامل با دبیراجرایی دومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران پرادختند و مصوباتی اتخاذ شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد