تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1396 - 8:37
کد خبر : 19572

باید دستگاه های دولتی و فرهنگی به ترویج اقامه نماز در جامعه اهتمام بورزند

باید دستگاه های دولتی و فرهنگی به ترویج اقامه نماز در جامعه اهتمام بورزند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه در سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی با بیان این که اقامه نماز، اوج تجلی عبودیت و بندگی در مقابل خداوند متعال

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه در سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی با بیان این که اقامه نماز، اوج تجلی عبودیت و بندگی در مقابل خداوند متعال است، عنوان کرد: همت پیامبران، اهل بیت (علیهم السلام) و علمای دین در تربیت الهی، اقامه نماز و تقویت رابطه خلق با مخلوق است.

حجت الاسلام احمدزاده ریشه اغلب آسیب های اجتماعی و پرونده های قضایی را دوری از نماز دانست و اظهار کرد: مهترین و برترین راه برای فائق آمدن به مشکلات فردی و اجتماعی برپایی نماز، تقویت بُعد معرفتی و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه پرونده های قضایی در کشور ما رو به افزایش است که یکی از عوامل اصلی، دوری از ضوابط و تربیت الهی است.

امام جمعه آشخانه با بیان این که مسئولان دستگاه های دولتی و فرهنگی آن گونه که شایسته است به ترویج اقامه نماز در جامعه اهتمام نمی ورزند، خاطر نشان کرد: مسئولان باید در رابطه با مسائل فرهنگی و معرفتی جامعه ردیف بودجه ای اختصاص دهند در حالی که اکنون این بودجه ها به طور مشخص و قابلیت اجرایی بهره برداری نمی شوند.

حجت الاسلام احمدی فر مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی درمانِ درد های عمده فردی و اجتماعی، مشکلات فضای مجازی، نا هنجاری های خانواده، اعتیاد و سایر آسیب ها را احیای جایگاه نماز دانست و خاطر نشان کرد: با بررسی های صورت گرفته بروی زندانیان، بالغ بر ۹۰ درصد آن ها با فریضه الهی نماز غریب بوده اند.

 

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مسئول بودن مدیران دستگاه های اجرایی، روحانیون و همه ی اقشار جامعه بر تقویت اقامه نماز، بیان کرد: همه باید همت بگمارند نماز را در جایگاه شایسته خود که قرآن و روایات به آن ناطق اند، بشناسیم و بشناسانیم.

وی افزود: پایه و عمود خیمه ی دین، نماز است، نماز عامل پیشگیری ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و کاهش بزهکاری و فحشاء در جامعه است.

 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان بر شناخت جایگاه والای نماز و شناساندن آن بر همه  به عنوان وظیفه همگانی تاکید کرد و گفت: از امروز با آرمان های امام (ره) و خون شهیدان عهد ببندیم که در هر محیط و اجتماعی که هستیم در دعوت خود و دیگران به اقامه و ترویج نماز اهتمام بورزیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد