تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1396 - 7:17
کد خبر : 19131

پیش‌بینی حضور ۹۵۰ هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی

پیش‌بینی حضور ۹۵۰ هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: بر اساس شیوه نامه و ابلاغیه در خصوص برگزاری مسابقات قرآن، مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی با توجه به شرایط مدارس از ابتدای آذرماه در آموزشگاه‌های سراسر استان آغاز شده و تا

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: بر اساس شیوه نامه و ابلاغیه در خصوص برگزاری مسابقات قرآن، مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزی با توجه به شرایط مدارس از ابتدای آذرماه در آموزشگاه‌های سراسر استان آغاز شده و تا پایان آذرماه نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات صرفا با هدف نخبه پروری نیست، گفت: برگزاری مسابقات به ویژه در مرحله آموزشگاهی با رویکرد تربیتی و در راستای فراگیر شدن و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد شور قرآنی در بین دانش‌آموزان است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود تا پایان مسابقات بیش از ۹۵۰ هزار نفر رشته در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
مهدوی‌خواه بیان کرد: در حال حاضر گزارش آمار ثبت نام دانش‌آموزان و سایر فعالیت‌های قرآنی در سامانه ایران پرورشی در حال انجام است که تا پایان آذرماه ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس تدابیر و طبق برنامه‌ریزی انجام شده طراحی سوال، بازنگری منابع و اطلاع رسانی برای ایجاد شور در حضور دانش آموزان در این دوره از مسابقات نیز صورت گرفته است.
مهدوی‌خواه اظهار کرد: دانش آموزان بر اساس برنامه‌ریزی مدارس محل تحصیل می‌توانند در این رقابت‌ها حضور یابند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در هفت رشته قرآنی شامل قرائت تحقیق، ترتیل، مفاهیم، حفظ عمومی قرآن، حفظ ۵ جزء، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مفاهیم صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، انشای نماز، احکام نماز، اذان و مداحی از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند به شمار می رود.
مهدوی خواه در خصوص منابع مسابقات تشریح کرد: منابع مسابقات با سازوکاری جدید در بستر سامانه ایران پرورشی بارگذاری شده است و آن دسته از کتاب‌هایی که توسط مدارس درخواست شده در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی گفت: کتابچه‌های مصباح الهدی، طرح حفظ موضوعی با عنوان«نور باران»، رساله احکام مصور از جمله ۶۲ عنوان کتابی است که در این حوزه ها به مدارس ارائه شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد