تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 7:51
کد خبر : 18945

ضرورت تغییر نگاه جامعه در قاچاق کالا

ضرورت تغییر نگاه جامعه در قاچاق کالا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کالاهای قاچاق به کالایی گفته می شود که از مبادی غیررسمی و به‌صورت غیرکارشناسی شده از منظر کیفیت، اصالت و در یک کلام استاندارد وارد کشور می‌شوند که استفاده از این کالاها دارای پیامدهای بسیاری است.مقابله با این پدیده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کالاهای قاچاق به کالایی گفته می شود که از مبادی غیررسمی و به‌صورت غیرکارشناسی شده از منظر کیفیت، اصالت و در یک کلام استاندارد وارد کشور می‌شوند که استفاده از این کالاها دارای پیامدهای بسیاری است.
مقابله با این پدیده مخرب اقتصادی کشور،نیازمند اقداماتی از قبیل تدوین و اصلاح قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رفع موانع همکاری دستگاه‌ها، استفاده از فناوری‌ها وتجهیزات سخت‌افزاری نوین، اشراف اطلاعاتی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت است.
در بحث پیشگیری می‌توان اصلی‌ترین و مهم ترین عامل را تغییر دیدگاه و نگرش جامعه در موضوع قاچاق کالا و ارز دانست به عبارتی آگاهی بخشیدن، معرفی، تبیین آثار و تبعات مخرب و زیانبار قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد یک کشور در افکار عمومی خود باعث کاهش میل به خرید کالاهای قاچاق در کشور می‌ شود و این به معنای کاهش سود و نبود صرفه برای قاچاقچیان است.
نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان البرز در روز سه شنبه اختصاص به این مولفه مهم داشت که رییس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز گفت: نیروی انتظامی همسو با سایر دستگاه های اجرایی تجهیزو توسعه امکانات نظارتی را برای مقابله با قاچاق در اولویت کار خود قرار داده است.
سرهنگ پور عبدالله افزود: ارتقای سطح آگاهی بخشی دراین زمینه ازطریق برگزاری دوره های تخصصی آموزشی و استفاده ازظرفیت سایر سازمان ها مدنظر قرارگرفته است.
وی ادامه داد: کنترل انبارها و شرکت ها و نظارت بر دپوی کالاهای آنها از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با این پدیده مخرب اقتصادی به شمار می رود.
پور عبدالله افزود: طی سال جاری با کشف ۱۲ هزار مشروبات الکلی ،۱۰۶ قبضه اسلحه ، ۲۴ هزار تجهیزات ماهواره از جمله عملکرد نیروی انتظامی دراین زمینه به شمارمی رود.
مدیرکل هماهنگی اقتصادی و توسعه بین الملل استانداری البرز نیز درادامه اضافه کرد: رونق تولید باید از سوی همه دستگاه های اجرایی جدی گرفته شود.
پرویز زرگر گفت: برای نتیجه بخشی دراین مقوله لازم است ابتدا تدابیر جدی در زمینه فرهنگسازی صورت گیرد در صورت بی توجهی به بحث آموزش و فرهنگسازی قطعا به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
وی تاکید کرد: ترجیح مصرف کالای داخلی رویکردی مطمئن در مبارزه با قاچاق کالا است که
یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید مبارزه با قا چاق کالا به شمارمی رود.
وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات مهم حوزه اقتصادی عدم تعلق تعرفه به کالاهای قاچاق است که ارزانتر از کالاهای داخلی عرضه می شود.
اجرای ۱۲۰ بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی که ۶۹ مورد منجر به کشف شده ، نظارت بر عملکرد باشگاه های بدنسازی ،عطاری ها و داروخانه ها برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز دراین زمینه از دیگر موضوعات مورد بحث این نشست بود.
ساماندهی برندهای پوشاک و آگاهی بخشی برای عدم خرید البسه های دست دوم و مقابله با فعالان این عرصه نیز در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز البرز مدنظر قرار گرفت.
۸۰۲۹ / ۶۱۵۵خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده : محمد عزیزپور

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد