تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 13:30
کد خبر : 18563

بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مریوان کشف شد

بیش از ۵۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مریوان کشف شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد شفیعی روز پنجشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: ارزش ریالی مکشوفات قاچاق در مرز مریوان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلیارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد شفیعی روز پنجشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: ارزش ریالی مکشوفات قاچاق در مرز مریوان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال بود که این میزان در هشت ماهه امسال رشد ۶۸ درصدی نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات مشروبات الکلی با ۶۸ درصد، تجهیزات دریافت ماهواره با ۷۴ درصد، فرآورده های نفتی ۴۳ درصد و سیگار با ۹۱ درصد افزایش روبرو شده است.
فرماندار مریوان همچنین به مسیرهایی که قاچاق در آن صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: قاچاق سیگار و تجهیزات دریافت ماهواره در مسیر تته اورمان و مشروبات الکلی در مسیر انجیران انجام می شود.
وی در ادامه یکی از نگرانی های عمده در حوزه مقابله با قاچاق در مریوان را نبود نمایندگی ستاد اجرایی و اموال تملیکی و انبار در این شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد این دفاتر در شهرستان ها علاوه بر اینکه موجب صرفه جویی در وقت و عدم تردد ارباب رجوع می شود، کالا نیز سریعا از بلاتکلیفی خارج خواهد شد.
شفیعی همچنین به فروش سوخت در هشت ماهه امسال در مرز باشماق اشاره کرد و یادآور شد: در هشت ماهه سال گذشته سه میلیون و ۷۰۶ هزار لیتر نفت گاز در این مرز به فروش رسیده که این میزان در هشت ماهه امسال به ۹۶ میلیون و ۶۰۳ هزار لیتر رسیده و با رشد ۱۵۹ درصدی روبرو شده است.
وی یکی دیگر از موضوعات در بحث قاچاق در مریوان را ورود روزانه ۲۵۰ تانکر سوخت از عراق به خاک ایران از طریق مرز باشماق اعلام کرد و گفت: این تانکرها به دلیل تفاوت ۲۰ هزار ریالی قیمت نفتگاز، بصورت خالی وارد مرز شده و پس از پر کردن باک خود از مرز خارج می شوند.
کردستان از استان های مرزی کشور ۲۲۷ کیلومتر با شمال عراق مرز مشترک دارد و سه بازارچه و یک مرزی رسمی در امتداد مرزهای این استان ایجاد شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
۷۳۴۸/۶۱۰۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد