تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 7:17
کد خبر : 30400

عدم رشد طلاق از منظر ثبتی

عدم رشد طلاق از منظر ثبتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایکنا، محمد باقر عباسی مدیرکل دفتر آمار‌های جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه یکصدمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت طلاق در کشور پرداخت. وی با بیان اینکه

عدم رشد طلاق از منظر ثبتی به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایکنا، محمد باقر عباسی مدیرکل دفتر آمار‌های جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه یکصدمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت طلاق در کشور پرداخت.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور، گزارش تحلیلی از وضعیت طلاق در کشور ارائه شد عنوان کرد: با توجه به فعالیت رسانه‌ای که اخیرا انجام شد، سوءتفاهمی در جامعه درباره وضعیت طلاق به وجود آمده است، اما واقعیت این است که طلاق از نظر ثبتی تا به امروز تغییر چندانی نکرده است. مدیرکل آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: در سال ۹۶، ۱۸۱ هزار طلاق ثبت شد و تقریبا ۱۸۱ و ۵۰۰ طلاق در سال ۹۵، اما همه طلاق‌هایی که در یک‌سال ثبت می‌شود، مربوط و متعلق به همان سال نیست. اخیرا ما آمار بازسازی شده‌ای از طلاق‌های رخداده از سال ۹۲ تا ۹۶ را استخراج کردیم که بر اساس آن مشخص شد که در سنوات اخیر رشد بیشتر از ۲ درصد در طول سال نداشتیم.
عباسی ادامه داد: واقعیت این است به دلیل اینکه جمعیت در معرض ازدواج در دهه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و کسانی که می‌توانستند ازدواج کنند، سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند، جمعیت‌شان کم شده؛ به طوری که از یک میلیون و ۳۰۰ هزار در سال ۹۰ به ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ازدواج در سال ۹۵ رسیده ایم.
وی تأکید کرد: طبیعتا سال به سال از لحاظ کمی و عددی کاهش ازدواج را داریم. به همین دلیل منطقی نیست که ما ازدواج و طلاق در یکسال را تقسیم کنیم و به این برسیم که از هر ۵ ازدواج مثلا ۱ مورد به طلاق منجر شده است.
مدیرکل آمار‌های جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور یادآورشد: در سال ۹۱ تا ۹۶ تنها ۶ درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر شده است، اما اگر همین ازدواج‌ها در سال ۹۱ را به طلاق‌های همان سال تقسیم می‌کردیم، عدد ۱۸ درصد به دست می‌آمد.
وی افزود: سعی کردیم در این جلسه یک سری مفاهیم آماری و جمعیت شناختی حوزه ازدواج و طلاق را بیشتر توضیح دهیم. ۸۵ درصد طلاق‌ها مربوط به افراد زیر ۴۰ سال است.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد