تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 6:12
کد خبر : 17721

تضییع نماز با هیچ عبادتی قابل جبران نیست

تضییع نماز با هیچ عبادتی قابل جبران نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: نماز عملی بسیار بزرگ و رکن دین است، بطوری که کم توجهی به آن، در حقیقت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، در جمع نمازگزاران مسجد مکی این شهر، گفت: نماز عملی بسیار بزرگ و رکن دین است، بطوری که کم توجهی به آن، در حقیقت به معنای کم توجهی به دین است و کسی که نماز را ترک می‌کند، دین آن کامل نیست.
امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار کرد: تضییع نماز و سهل‌انگاری و بی‌اعتنایی به آن، با هیچ عبادتی قابل جبران نیست؛ چرا که نماز مهم‌ترینِ اعمال شماست و کسی‌ که نماز را ضایع کند، بقیه عبادات و واجبات را به‌طور اولی و آسان‌تر ضایع می‌کند.
وی افزود: نقل شده است که رسول خدا(ص) نشسته بودند در مسجد، مردى داخل شد و با عجله نماز خواند، رسول خدا(ص) فرمود مثل منقار زدن کلاغ به زمین منقار زد؛ اگر این طور نماز بخواند و بمیرد، بر غیر دین من مى‌میرد.
مولوی عبدالحمید بیان کرد: باید برای نماز اهمیت قائل شویم، نماز را سر وقت بخوانیم، تلاش کنیم زودتر به مسجد  بیاییم و به استقبال نماز برویم؛ ما باید منتظر نماز باشیم، نه اینکه نماز منتظرِ مقتدی‌ها و نمازگزاران باشد.
وی ادامه داد: دائما مسبوق‌ شدن (عقب افتادن از آغاز نماز) مریضی و نشان کوتاهی و سستی ما است؛ کسی که هر کاری را بر نماز ترجیح می‌دهد و نماز را زمانی ادا می‌کند که همه کارها تمام شده باشد، در اعتقاداتش سست است.
رییس دارالعلوم اهل سنت زاهدان با بیان اینکه نماز باید در رفتار ما تأثیر بگذارد، اظهار کرد: نماز از درس‌ طلاب هم مهم‌تر است، از خواب و استراحت و هرچیزی مهم‌تر است. کوتاهی در درس قابل جبران است، ولی کوتاهی در نماز غیر قابل جبران و غیر قابل تحمل است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد