تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 - 10:32
کد خبر : 16389

“گران‌فروشی” در صدر تخلفات تعزیراتی اصفهان قرار گرفت

“گران‌فروشی” در صدر تخلفات تعزیراتی اصفهان قرار گرفت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غلامرضا صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، سابقه تعزیرات را به قدمت حیات بشری دانست و اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، غلامرضا صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بیست و سومین سالگرد تأسیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، سابقه تعزیرات را به قدمت حیات بشری دانست و اظهار داشت: وظایف اداره تعزیرات حکومتی به چند بخش مهم تقسیم می‌شود، از آن جمله رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی و داروئی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیر صنفی اعم از شرکت‌های تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی) است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان به فعالیت‌های انجام شده این اداره از ابتدای سال جاری تا آخر مهرماه اشاره کرد و گفت: در این ۷ ماه، ۱۰۷۰۰ پرونده وارده در بخش کالا و خدمات داشته‌ایم، تعداد پرونده‌های مختومه ۱۰۹۳۰ پرونده بوده است که عملکرد ۱۰۲ درصدی در این حوزه نشان از آن دارد که پرونده‌های مربوط به گذشته مورد حل‌وفصل قرار گرفته است.

وی توجه به رشد ۲۳ درصدی پرونده‌ها در این بخش را نسبت به سال گذشته مورد توجه دانست و گفت: حضور ناظران و بازرسان علوم پزشکی در حوزه فعالیت‌های مرتبط دلیل رشد در پرونده‌های وارده است.

صالحی درباره پرونده‌های مربوط به کالاهای کشف شده بخش قاچاق کالا ارز اظهار داشت: در این بخش با رشد ۴ درصدی در پرونده‌های وارد شده مواجه هستیم، آمار در این زمینه نشان می‌دهد در ۷ ماه اول ۱۸۲۲ پرونده وارد شده به اداره تعزیرات و ۲۱۲۰ پرونده مختومه شده که آمار عملکرد ۱۱۶ درصدی را گواهی می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش تخلفات بهداشت، دارو و درمان ۲۵۲۳ فقره پرونده وارد شعب تعزیرات و ۲۲۲۲ پرونده مختومه شد، ۸۸ درصد آمار عملکرد این بخش است که دلیل کم بودن این آمار نسبت به دیگر بخش‌ها این است که این پرونده‌ها نیازمند طرح در کمیسیون علوم پزشکی است، در این بخش با رشد ۲۶ درصدی پرونده‌های وارد شده مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از کاهش ۲۳ درصدی در فراوانی تخلفات در ۷ ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر پرونده تخلفات مربوط به گران‌فروشی بوده است و به ترتیب درج نکردن قیمت، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و صادر نکردن فاکتور بیشترین شکایت‌های سال جاری را شامل شده است.

وی از موفقیت در کشف محموله‌های قاچاق در سال جاری خبر داد و گفت: پرونده‌هایی که در این مدت بررسی شده است، محکومیت سنگین قاچاقچی تویوتا لندکروز که قاچاقچی علاوه بر ضبط این دستگاه لندکروز به نفع دولت، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است، رسیدگی به پرونده تخلف ۱۸۹۸ کیسه ۱۰ کیلویی برنج قاچاق در شهرستان دهاقان که علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت ۹۸۴۹۶۶۰۰۰ ریال در حق صندوق دولت جریمه این قاچاقچی بود، از مهم‌ترین‌ بوده‌اند.

وی در ادامه خبر از صدور حکم تعطیلی یک داروخانه، تعطیلی شرکت تصفیه نمک به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی لازم، جریمه ۷ میلیارد ریالی قاچاقچیان سوخت، تعطیلی درمانگاه دندانپزشکی به دلیل نداشتن مسئول فنی و جریمه دو دکتر فوق تخصص به دلیل گرفتن زیرمیزی داد.

جریمه ۳ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریالی قاچاقچی تلفن همراه، کشف ۶۹۶ دستگاه گوشی، کشف ۱ میلیون ۷۷۷ هزار نخ سیگار خارجی و ۵ میلیارد ۸۷۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال جریمه نقدی، محکومیت مدیرعامل یک شرکت خصوصی به مبلغ ۸۷۴ میلیارد ریال به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی، کشف ۱۰۲۳ گوشی تلفن همراه در یک منزل مسکونی از دیگر پرونده‌های مهمی بود که صالحی به آن‌ها اشاره کرد.

وی در پایان در مورد مبالغ جریمه ۷ ماه نخست سال جاری اظهار داشت: ۳۸۸۰۱۱۵۳۹۲۲ میزان محکومیت ریالی در بخش کالا و خدمات، ۱۳۷۰۳۸۶۸۳۴۴۷۵ ریال محکومیت قاچاقچیان کالا و ارز و در بخش بهداشت، دارو و درمان ۵۹۰۲۳۳۹۷۱۰ ریال محکومیت متخلفان بوده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد