تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1396 - 8:17
کد خبر : 15571

بیشترین سهم مصرف اقلام آرایشی در استان البرز به کالاهای قاچاق تعلق دارد

بیشترین سهم مصرف اقلام آرایشی در استان البرز به کالاهای قاچاق تعلق دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید درفشی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که صبح امروز در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه اقلام سلامت محور در مرحله واردات، ساخت و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید درفشی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور که صبح امروز در موسسه نهال و بذر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه اقلام سلامت محور در مرحله واردات، ساخت و تولید تحت نظارت وزارت بهداشت است اظهار داشت: وزارت بهداشت در تولید، واردات و ساخت دارو از نخست در همه جا حضور دارد و از استانداردها تبعیت می‌کند. 

وی با بیان اینکه در تولید و توزیع مواد آرایشی وزارت بهداشت نظارت لازم را انجام می‌دهد، ادامه داد: در زمینه مصرف اقلام آرایشی بیشترین سهم مصرف به کالاهای قاچاق تعلق دارد که به سلامت لطمه می‌زند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه لوازم آرایشی قاچاق از مواد غیراستاندارد تولید می‌شود، بیان کرد: استان البرز به سبب اینکه مناطقی مانند مارلیک و ملارد هم به آن وابسته است و جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر دارد، ویژه است.

درفشی با بیان اینکه استان البرز رتبه نخست تولید مواد دارو و داروی بیولوژیک را در کشور دارد، اضافه کرد: عمده تولیدکنندگان دارو در استان البرز قرار دارند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ کارخانه تولیدکننده مکمل غذایی و دارو در استان، عنوان کرد: استان البرز بزرگترین تولیدکننده ماکارونی و آرد کشور است.

درفشی با بیان اینکه ۲۳ هزار پرونده تولید موادغذایی، آرایشی و بهداشتی در البرز صادر شده است، افزود: تولیدات استان البرز در سطح کشور استفاده می‌شود. 

وی با اشاره به وجود ۵۵۰ تولید کننده اقلام آرایشی و بهداشتی در استان، اظهار داشت: در البرز بیش از از ۷۰۰ آرایشگاه زنانه، ۵۰۰ مردانه و یک هزار باشگاه ورزشی وجود دارد.

درفشی با بیان اینکه در برخی باشگاه‌ها به سبب استفاده از داروهای ورزشی تقلبی جنایت اتفاق می‌افتد، ادامه داد: در البرز ۸۰۰ واحد داروخانه طب سنتی یعنی عطاری و ۴۰۰ داروخانه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اضافه کرد: در ۲ سال گذشته حرکت بزرگی در سطح ساماندهی عطاری‌ها انجام شده است. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد