تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 7:19
کد خبر : 15488

لوازم آرایشی این بار در تاناکورا سنندج جا خوش می کنند !

لوازم آرایشی این بار در تاناکورا سنندج جا خوش می کنند !

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، انسان زیبا آفریده شده است و زیبایی را دوست دارد، خصوصا زنان که خداوند از ابتدای خلقت آنها را زیبا آفرید و زیبایی را در درونشان قرار داد و گاهاً

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، انسان زیبا آفریده شده است و زیبایی را دوست دارد، خصوصا زنان که خداوند از ابتدای خلقت آنها را زیبا آفرید و زیبایی را در درونشان قرار داد و گاهاً می بینیم که با استفاده از لوازم آرایشی می خواهند زیبایی خود را دو چندان کنند اما زیبایی به هر قیمتی !

 

استفاده از لوازم آرایش برای خانم‌ها به عادتی روزانه مبدل شده؛ متاسفانه اغلب افراد پس از استفاده مداوم از لوازم آرایشی با تغییراتی بر روی پوست خود مواجه می‌شوند که درمان آنها هزینه‌های بالای درمانی را در پی دارد.

 

مشکلات پوستی ناشی از مصرف لوازم آرایشی تقلبی و قاچاق که اغلب چند ساعت هم روی پوست باقی می‌ماند، پس از چند ماه و یا چند سال با علائم قرمزی، تورم، خارش، آلرژی و زخم‌های پوستی بروز می‌کند و خطرات شدیدی را برای مصرف‌کننده این مواد به دنبال دارد.

 

 

تاناکورا سنندج محلی برای اجناس دست دومی است که افرادی که توان خرید ندارند از این محل البسه هایی را خریداری می کنند اما امروزه با کمال تعجب مشاهده می کنیم که لوازم های آرایشی به قیمتی ارزان تر از مغازه ها به فروش می رسد و ادعا می کنند که اصل اصل است و اما جریان این لوازم چیست و آیا هر ارزانی بی حکمت نیست ؟

 

با نام اصل به مشتریان فروخته می شود

م. … یکی از فروشندگان لوازم آرایشی در تاناکورای سنندج است ، وی که یکی دو سال است به خاطر مسافران زیادی که به اینجا مراجعه می کنند این چهار دیواری آرایشی را بنا کرده است و می گوید: به خاطر ارزان بودن این اجناس مسافران زیادی از ما خرید می کنند و ما هم این لوازم را مستقیما از بانه با قیمت کمتری خریداری می کنیم هر چند زیاد به اصل و فرع بودن آن مطمن نیستیم فقط با نام اصل به مشتریان فروخته می شود.

 

قیمت اجناس تقلبی و قاچاق به نسبت ارزان تر است

به این منظور به سراغ یکی از کاسبان این شغل رفتیم که در این بازار مشغول فعالیت است. فریدون امین پناه فعال جوانی است که در یکی از پاساژها ی سنندج یک فروشگاه لوازم آرایشی دارد. قفسه‌های فروشگاه او از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا عطر و ادکلن پر شده است.

 

ابتدا در خصوص وضعیت کنونی این کسب‌و‌کار از او سوال می‌کنیم، امین پناه می‌گوید: استفاده از لوازم آرایشی قرن‌هاست که به شکل‌های مختلف در بین مردم دنیا رواج دارد، اما از انجایی که بیش تر لوازم آرایشی که مردم خریداری می کنند تقلبی است در دراز مدت می تواند عوارض زیادی را برای آن ها به وجود بیاورد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه هر روزه شاهد هستیم که لوازم آرایشی تقلبی به صورت قاچاق وارد استان می شود و این سبب شده که کسانی چون ما که لوازم استاندارد می آوریم مردم چنان گرایشی به آن نداشته باشند، زیرا که قیمت اجناس تقلبی و قاچاق به نسبت ارزان تر است و مردم بیش تر کیمیت را در نظر می گیرند تا کیفیت.

 

زنان باید ازلوازم آرایشی با برندهای خارجی دوری کنند

 

فریبرز یکی دیگر از کسانی که در حال فروختن لوازم آرایش می باشد در گفتگو اظهارمی کند: تنها زنان کردستان نیستند که چنین عادتی دارد. صنعت لوازم آرایشی در ایران صنعتی بزرگ است و تقاضا برای محصولات آرایشی با شتابی سریع رو به افزایش است، به طوری که ایران را به مقصد اصلی محصولات آرایشی تقلبی تبدیل کرده است.

 

وی ادامه داد: زنان باید ازلوازم آرایشی با برندهای خارجی دوری کنند، زیرا محصولات آرایشی ای که در ایران تولید می شوند، مناسب استفاده هستند و اکثرشان دارای کیفیت قابل قبول و تاریخ انقضای مشخصی می باشند. اما به هر حال اجناسی هم که از طریق وزارت بهداشت مورد تأیید قرار می گیرند قابل استفاده اند و در مورد کالاهایی که از طریق قاچاق وارد شده هیچ تضمینی وجود ندارد که ترکیبات مطمئن در آن استفاده شده باشد .

 

 50 درصد لوازم آرایشی در کشور تقلبی هستند

کامبیز حسن‌زاده دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان  گفت: حدود ۵۰ درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی افزون بر قاچاق، تقلبی هستند و از آن جا که سن مصرف لوزام آرایشی در کشور پایین آمده و  در کنار آن بهره مندی از این محصولات به صورت روزمره آسیب زاست می طلبد نظارت بیشتری بر ورود این کالا ها صورت گیرد.

 

وی افزود: از آنجا که منبع کالاهای قاچاق نامعلوم است افزون بر اقتصاد به لحاظ روحی و روانی نیز آسیب‌هایی به بدنه جامعه وارد می شود.

 

وی اظهار داشت: اقلامی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مواد خوراکی چنانچه به شکل قاچاق وارد شوند سلامت افراد را با خطر مواجه می سازد.

 

در این شرایط پرسش این است که چرا همواره بازار شهر  مملوء از مواد آرایشی غیر استاندارد است و نهاد های مسئول مبارزه با کالاهای غیربهداشتی و قاچاق ، اقدامی ملموس و عملی تاکنون انجام نداده اند؟!!!

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد