تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 - 12:48
کد خبر : 15099

استاندار تهران: تولید کالای کیفی و ارزان به موازات مبارزه با قاچاق مورد توجه قرار گیرد

استاندار تهران: تولید کالای کیفی و ارزان به موازات مبارزه با قاچاق مورد توجه قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: قاچاق کالا علاوه بر تاثیر منفی در مالیات و عوارض، به سلامت اقتصاد کشور نیز ضربه می زند.وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: قاچاق کالا علاوه بر تاثیر منفی در مالیات و عوارض، به سلامت اقتصاد کشور نیز ضربه می زند.
وی اظهار کرد: سلامت روحی و روانی بازار تحت تاثیر قاچاق قرار می گیرد و امروز بسیاری از تولیدات داخلی تحت الشعاع کالاهای قاچاق است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از تولیدی های البسه در کشور به دلیل واردات ارزانتر تعطیل هستند تاکید کرد: بسیاری از البسه وارداتی یا دست دوم هستند و یا با مواد اولیه نا مرغوب تولید شده اند اما در بسته بندی های چشمگیر عرضه می شوند.
مقیمی افزود: قاچاق در شرایطی رشد کرد که صنایع ما با صنعت روز دنیا تطبیق داده نشد و به کیفیت و نوآوری و عرضه با قیمت پایین توجه نشد.
مقیمی به کنترل خوب و مناسبی که در حوزه قاچاق سوخت در کشور انجام شده اشاره کرد و افزود: به دلیل آنکه مسیر قاچاق سوخت در کشور شناسایی شد و اقدامات خوبی در نگاه ملی به این نوع قاچاق اتخاذ شد شاهد کنترل و کاهش میزان قاچاق سوخت در کشور و استان هستیم.
وی ادامه داد: بازار داخلی مملو از کالاهای قاچاق خارجی به خصوص در البسه، دارو و مواد غذایی است و باید به موازات مبارزه با قاچاق به تولیدات داخلی نیز بپردازیم و در غیر اینصورت قاچاق راه خود را پیدا می کند.
استاندار تهران به نقش و تاثیر کنترل در مسیر گمرکات اشاره کرد و گفت: علاوه بر لزوم افزایش قدرت نظارت ها در گمرک باید در انبار و بازارها نیز نظارت تشدید یابد و در این بخش نقش اتاق اصناف پر رنگ تر است.
مقیمی تصریح کرد: باید پرونده کسانی به دادگاه برود که قاچاقچی واقعی کالا هستند و نباید پرونده کسی که کسب حلال می کند و سال ها در بازار با خوشنامی فعالیت داشته به دادگاه برود و سپس حکم تبرئه وی صادر شود.لازم است دقت نظر در شناسایی ها افزایش یابد و نباید اصناف آبرومند مورد بی مهری قرار بگیرند.
وی افزود: در مورد پرونده قاچاقچیانی که تخلف آنها از سوی دادگاه محرز می شود باید شدید ترین احکام صادر شود زیرا در پی قاچاق کالا شاهد توقف تولید و افزایش بیکاری در جامعه می شویم.
علی اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز دراین جلسه گفت: در دولت یازدهم ۱۷۶ باند فعال قاچاق در استان تهران منهدم شده اند و فضا برای قاچاقچیان نا امن تر شده است.
محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران نیز با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان در کنترل و مبارزه با قاچاق کالا، گفت: امسال ۲ هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی به ارزش ۷۱۹ میلیون تومان در شهر تهران از سوی سازمان انجام شده که این میزان در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۱ هزار و ۱۸۱ پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان است.
خبرنگار: جواد آل داود – انتشار: محسن فتاحی
تهرام ۷۲۴۳**۱۶۲۵

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد