تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 11:59
کد خبر : 14998

همایش ملی مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور در البرز برگزار می‌شود

همایش ملی مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور در البرز برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علی‌رضا طاهری یگانه عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در معاونت غذا و داروی استان البرز برگزار شد، از برگزاری همایش ملی پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور در استان البرز خبر داد و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علی‌رضا طاهری یگانه عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در معاونت غذا و داروی استان البرز برگزار شد، از برگزاری همایش ملی پیشگیری و مبارزه با کالای قاچاق سلامت‌محور در استان البرز خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت شش روز و با حضور پزشکان، اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، مربیان سلامت و غیره برگزار می‌شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تأکید به لزوم بررسی کالاهای آرایشی و بهداشتی پیش از مصرف توسط شهروندان تأکید کرد و گفت: حدود ۶۶ تا ۷۰ درصد محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق است. همچنین حدود ۵۰ درصد از لوازم‌آرایشی پرمصرف از جمله رنگ مو و غیره در سطح بازار قاچاق و غیربهداشتی است.

به گفته وی یک‌سوم کالاهای آرایشی و بهداشتی موجود در فروشگاه‌های سطح شهر قاچاق و غیربهداشتی هستند.

در ادامه مرتضی جعفری مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه‌های استان البرز در ادامه این نشست، آمار بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان در سطح این استان را ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن این بیماری‌ها، نحوه غذا خوردن است.

جعفری در ادامه با اشاره به شعار جهانی روز غذا که تغییر آینده مهاجرت و سرمایه‌گذاری امنیت غذایی نام‌گذاری شده است، افزود: بر اساس این شعار کاهش مصرف قند و نمک در تولیدات کارخانه‌ها و ترویج فرهنگ صحیح غذایی در جامعه از اهداف ملی است.

وی به لزوم توجه شهروندان به برچسب اصالت مواد غذایی در تهیه کالاهای سلامت‌محور تأکید کرد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم که اقلام سلامت‌محور اعم از لوازم‌آرایشی و بهداشتی، خوراکی، شوینده‌ها و غیره را از فروشگاه‌های معتبر و یا داروخانه تهیه کنند و از خرید این اقلام از دست‌فروشان اجتناب کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد