تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 9:15
کد خبر : 14976

استفاده از تولید ایرانی منجر به عدم ورود کالای قاچاق می شود

استفاده از تولید ایرانی منجر به عدم ورود کالای قاچاق می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جمیع ظهر دوشنبه در نشست خبری روز ملی استاندارد که در اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تقاضا داریم مردم در خرید مواردی نظیر کالاهای سلامت محور، مواد غذایی، آرایشی بهداشتی به هیچ وجه به کالاهای خارجی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جمیع ظهر دوشنبه در نشست خبری روز ملی استاندارد که در اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: تقاضا داریم مردم در خرید مواردی نظیر کالاهای سلامت محور، مواد غذایی، آرایشی بهداشتی به هیچ وجه به کالاهای خارجی اعتماد نکنند تا علاوه بر تامین سلامت خود، گامی در جهت حمایت از تولید ملی برداشته شود و فرهنگ مصرف کالای با کیفیت و استاندارد ایرانی توسعه داده شود.

وی افزود: در بحث خرید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی به دلیل نظارتی که در کارخانه های کشور صورت می گیرد کالا ها با کیفیتی بسیار بالاتر به بازار عرضه می شوند و استفاده از آن ها بسیار بهتر از استفاده از کالایی وارداتی است که نمی دانیم به صورت قانونی یا قاچاق وارد کشور شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی تصریح کرد: در خصوص کالاهای وارداتی که از مبادی رسمی مانند گمرک وارد کشور می شوند اگر مشمول استاندارد اجباری باشند گمرک بلافاصله نمونه از این کالا را برای آزمایش به اداره استاندارد می فرستد اما راه های مختلفی همچون تاییدیه کشورهایی که استاندرداشان برای کشور مورد قبول است در ترخیص و عرضه این کالاها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ترخیص کالاهایی مانند مواد غذایی از گمرک از حساسیت بیشتری برخوردار است گفت: ما حتی پس از تایید نیز آزمایش های متعددی را جهت حصول اطمینان از سالم بودن کالا ها انجام می دهیم و علاوه بر آن نیز اداره نظارت بر مواد غذایی اقدامات زیادی را برای حصول سلامت مواد غذایی وارداتی انجام میدهد.

جمیع ادامه داد:اگر مدیران کارخانه ها، تولیدی ها و بخش های مختلف نکات استاندارد را رعایت نکنند و اقدام به تولید بی کیفیت کنند نخستین آسیب و ضربه به خودشان وارد خواهد شد. در اجباری کردن استاندارد کالا های مختلف مواردی نظیر حفظ ایمنی و سلامت مصرف کننده و از مهم تر قابلیت اجرایی این استانداردها در ایران است.

وی ابراز کرد: یکی از دغدغه سازمان استاندارد این است که ما ملزم هستیم تا دو ماه آینده تعداد استاندارد های خودرو را از ۵۲ به ۸۴ افزایش دهیم، بدین معنی که اگر تا کنون خودرو ها برای صدور مجوز خود نیاز به داشتن ۵۲ مورد از استاندارد ها بودند زین پس ۸۴ مورد از آن ها را باید دارا باشند. نکته قابل توجه این است که ارکان اجباری کردن استانداردها توسط شورای استاندارد تعیین می شوند و ما در اداره استاندارد می توانیم با آسیب شناسی مشکلات پیشنهادات موثر را ارائه دهیم.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح طه در خراسان رضوی گفت: بازرسی از مراکز عرضه یکی از اقدامات مهم این طرح است و ما موفق شدیم در سال گذشته حدود ۲۵ هزار بازدید و در شش ماهه اخیر سال جاری ۱۱هزار بازدید از مراکز انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اخیرا یکی از موضوعاتی که در اداره استاندارد به یکی از مشکلات مبدل شده بود بحث جعل تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور ها بود که پس از دستیگیری جاعلان پروانه های کاغذی از سیستم خراسان رضوی حذف و سامانه ای برای آن طراحی شد که این اقدام هم اکنون در کل کشور در حال عملیاتی شدن است.

جمیع ادامه داد: ما تمام تلاش خود را در جهت استاندارد سازی تمامی بخش ها انجام می دهیم اما نباید فراموش کنیم که حوادث همیشه بر اثر موارد متفاوتی پیش می آیند اما آنچه که اهمیت دارد به حداقل رساندن خسارت های ناشی از آن با رعایت نکات استاندارد است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد