تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 11:36
کد خبر : 146508

فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو ۴۸ درصد رشد کرد

فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو ۴۸ درصد رشد کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروژه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو که با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است گامی موثر در مدیریت و توسعه فناوری و کسب‌وکار در کشور محسوب می‌شود. این کار نقشی مهم

فروش تجهیزات آزمایشگاهی نانو ۴۸ درصد رشد کرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروژه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو که با حمایت ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است گامی موثر در مدیریت و توسعه فناوری و کسب‌وکار در کشور محسوب می‌شود.

این کار نقشی مهم و راهبردی در رونق اقتصادی، ثروت‌آفرینی، حفظ دارایی‌های فکری و تخصصی و پیشگیری از خروج ارز دارد. این طرح که از سال ۸۵ در ستاد آغاز شد روند ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانو را به یک باره با جهشی در خور مواجه کرد و در حال حاضر بخش قابل توجهی از حجم فروش تجهیزات حوزه نانو متعلق به دستگاه‌های آزمایشگاهی است و مشتریان اصلی این تجهیزات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند.

آمار‌ها گواهی می‌دهند که طی یک سال اخیر فروش این تجهیزات ۴۸ درصد رشد داشته است. عددی قابل توجه که نشان‌دهنده توانمندی و ظرفیت داخلی موجود برای طراحی و ساخت این دستگاه‌های گران قیمتی است که پیش از این از بازار خارجی تامین می‌شد. اما با آغاز فرآیند حمایت از تولید محصولات، طراحی و عرضه داخلی آن‌ها رشد کرد و تولیدکنندگان ایرانی به سمت بازار هدایت شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، میزان فروش این محصولات و تجهیزات سال ۹۲، ۱۷۹ میلیارد ریال بود که این عدد سال ۹۸ به ۷۰۱ میلیارد ریال رسید و امروز رقمی بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال را ثبت کرده است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد