تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 9:43
کد خبر : 144534

جوان روستایی که تولید کننده شد/ روایتی از کارآفرینی

جوان روستایی که تولید کننده شد/ روایتی از کارآفرینی

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: کار آفرینی از روستای قباق تپه در شهرستان کبودراهنگ در سن ۲۶ سالگی بعد از فارغ شدن از تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی مکانیک وارد عرصه اقتصادی و به شغل جوراب بافی در این روستا مشغول شده است. کارآفرین بسیجی کبودر آهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از فارغ شدن

خبرگزاری مهر_گروه استان‌ها: کار آفرینی از روستای قباق تپه در شهرستان کبودراهنگ در سن ۲۶ سالگی بعد از فارغ شدن از تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی مکانیک وارد عرصه اقتصادی و به شغل جوراب بافی در این روستا مشغول شده است.

کارآفرین بسیجی کبودر آهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از فارغ شدن از تحصیل با مشورت یکی از همکلاس‌هایم که خود در این کار مشغول بود وارد این عرصه شدم و با آورده اولیه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و بدون کمک هیچ ارگانی فعالیت خود را شروع کردم.

وی ادامه داد: روستای ما در فاصله ۲۲ کیلومتری از کبودر آهنگ، بزرگ‌ترین روستای استان همدان قرار گرفته است که بیش از هزار خانوار جمعیت دارد.

این کارآفرین نمونه بسیجی بابیان اینکه فعلاً با دو دستگاه و با کمک ۳ نفر از اعضای خانواده مشغول به کار جوراب بافی شده ایم، ادامه داد: هر دستگاه بافت در حیطه جوراب مردانه و زنانه ماهانه ۶۰۰ جین تولید دارد و این جوراب‌ها مستقیم وارد بازار تهران می‌شود و در آینده این کار را توسعه خواهم داد.

کارآفرین کبودر آهنگی ادامه داد: شعار رونق و جهش تولید در صورتی تحقق پیدا می‌کند که دولت از کارآفرینان حمایت کند.

جوان روستایی که تولید کننده شد/ روایتی از کارآفرینی

پیش دست افزود: کارآفرینی صرفاً ایجاد شغل نیست بلکه کارآفرینی ایجاد ارزش، نوآوری، خلاقیت، ایده‌پردازی، آینده‌نگری، خلق ثروت، برنامه‌ریزی و در نهایت ایجاد اشتغال است و این کلمات زمانی معنا می‌شود که دولت از ستون‌های کلیدی که همان سرمایه گذاران، جوانان و کارآفرینان هستند حمایت اقتصادی کنند.

حمایت از کالای ایرانی

در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم یکی از بهترین کارها برای کمک به اقتصاد کشور حمایت از کالای ایرانی است، هر کس که ایران را دوست دارد و علاقه‌مند به بهتر شدن شرایط اقتصادی در آینده برای فرزندانمان است وظیفه دارد تا در حد توان از کالای ایرانی حمایت کند و به دیگران معرفی کند.

جوان روستایی که تولید کننده شد/ روایتی از کارآفرینی

وظایف دستگاه‌های مختلف در حمایت از کالای ایرانی

برای کمک به امر مهم و اثرگذار کارآفرینی نهادها و دستگاه‌های مختلف باید با ورودی جدی به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

در این زمینه صدا و سیما باید با معرفی کالاهای ایرانی کمک کند تا مردم آنها را بشناسند، دولت باید از کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کند و زمان لازم اخذ مجوز برای شروع یک فعالیت اقتصادی را کوتاه کند، جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور ساخته می‌شوند وظیفه دیگری است که دولت متولی جدی آن است.

مبارزه جدی و بی امان با قاچاق سازمان یافته کالا مسئله‌ای است قوه قضائیه می‌تواند و باید به آن ورود کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد