تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 12:27
کد خبر : 144145

نراقی: مسئولان در تریبون نماز جمعه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

نراقی: مسئولان در تریبون نماز جمعه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، محسن نراقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج دانشجویی بیان کرد: خوشبختانه بسیج دانشجویی در چند سال گذشته مسئله محوری را پایه‌گذاری کرده است و از دست‌اندرکاران نماز جمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، محسن نراقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج دانشجویی بیان کرد: خوشبختانه بسیج دانشجویی در چند سال گذشته مسئله محوری را پایه‌گذاری کرده است و از دست‌اندرکاران نماز جمعه تشکر می‌کنم که این تریبون را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. محور اول صحبت‌های بنده به تحول بازمی‌گردد که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد. رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان بر ایجاد تحول در بخش‌های گوناگون تأکید داشتند. یک زمان تحول از سوی مسئولان و مدیران رقم می‌خورد و یک زمان با مطالبه مردم تحول صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال تحولی که در بخش خبری صداوسیما صورت گرفت مطالبه گروه‌های مختلف جامعه از جمله دانشجویان بود که خوشبختانه نتیجه داد و شاهد رویکردی دیگر در بخش خبر صداوسیما در زمان اختلال در سامانه توزیع بنزین بودیم که اگر این تحول در صداوسیما نیز در آبان ۹۸ رخ داده بود خسارات کمتری به کشور وارد می‌شد. این تحول در بخش خبری صداوسیما بسیار گام مثبتی است و امید است که در سایر بخش‌های صداوسیما نیز شاهد این تحول باشیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه تصریح کرد: یکی از بخش‌های دیگری که باید در آن تحول صورت بگیرد تریبون نماز جمعه است. خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه در هفته‌های اخیر رخ داده است اما از نظر ما کافی نیست. همان طور که امام راحل فرمودند نماز جمعه یک عبادت سرتاپا سیاسی و اثرگذار است و تحول در نماز جمعه باعث تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی و استقبال بیشتر مردم از این فریضه الهی می‌باشد. باید در نماز جمعه مطالبات مردم از مسئولان نظام اسلامی مطرح شود. ائمه جمعه باید بیشتر در بین مردم حاضر شده و مطالبات و خواسته‌های آن‌ها را بشنوند و سپس در تریبون نماز جمعه مطالبات مردم را طوری مطرح کنند که مسئولان حساب ببرند. این امر باعث اعتماد بیشتر مردم می‌شود. مطرح شدن این انتقادات از تریبون نماز جمعه به منزله تضعیف نظام اسلامی نیست بلکه منجر به تقویت نظام اسلامی می‌شود.

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد