تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 12:06
کد خبر : 14410

ورود کالاهای قاچاق برای استان کردستان زیان‌آور است

ورود کالاهای قاچاق برای استان کردستان زیان‌آور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بانه، علی اکبر گروسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دادگستری این شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به مرزی بودن شهرستان بانه اظهار داشت: شهرستان‌های بانه و مریوان به‌دلیل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بانه، علی اکبر گروسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دادگستری این شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به مرزی بودن شهرستان بانه اظهار داشت: شهرستان‌های بانه و مریوان به‌دلیل مرزی بودن از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که در سایر شهرستان‌های دیگر وجود ندارد.

وی گفت: قاچاق کالا، ترددات غیرمجاز مرزی و پولشویی از جمله جرائمی است که با توجه به ویژگی مرزی بودن در شهرستان‌ بانه دور از انتظار نیست.

رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: باید نهادهای نظامی، انتظامی و سایر دستگاه‌های دولتی در راستای مقابله با ورود و خروج کالاهای قاچاق به مرزبانی کمک کنند و از ورود کالاهایی که به اقتصاد کشور لطمه می‌زند، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شاید ورود کالاهای قاچاق در یک مقطع زمانی سوددهی بالایی داشته باشد اما قطعاً در دراز مدت برای کشور و استان زیان‌آور خواهد بود.

گروسی افزود: باید با تجار و بازرگانان شهرستان بانه نشست‌هایی در راستای توسعه صادرات برگزار شود و از ورود کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود وجود جنگل‌ها، مراتع و طبیعت بکر بانه را ثروت خدادادی عنوان و اظهار کرد: این حوزه می‌تواند به‌عنوان یکی از زمینه‌های بروز جرائم ویژه در شهرستان مورد توجه مسئولین نظارتی و حقوقی قرار گیرد و باید با هرگونه سوء استفاده از این نعمت الهی مقابله کرد.

جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز در مرزهای استان کردستان

رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان نسبت به جلوگیری از ترددات غیرمجاز مرزی در شهرستان بانه هشدار داد و گفت: مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی با ورود و خروج غیرمجاز برخورد جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در استان کردستان و شهرستان بانه آمادگی دارد تا در راستای اقدامات پیشگیرانه با «ارائه آموزش، مشاوره و آگاهی‌بخشی» به مدیران و عموم مردم مانع از بروز جرائم شوند.

رئیس ‌کل دادگستری استان کردستان التزام به قانون را از وظایف مدیران برشمرد و خاطر نشان کرد: «قانون‌مندی و قانون‌گرایی» بخش مهمی از کار مدیران است و هیچ مدیر نهاد دولتی به دلیل اجرای قانون بازخواست نمی‌شود و دستگاه قضایی نیز به‌عنوان یک نهاد حقوقی همواره در کنار مردم و مسئولان است.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات جلیل قلی‌زاده تقدیر و مجید عباسی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان بانه معرفی شد.

 «عباسی» پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد