تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 17:41
کد خبر : 143617

تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا در سمنان گسترش یابد

تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا در سمنان گسترش یابد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه کمیته واکسیناسیون کرونای استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هدف‌گذاری ما در استان سمنان دستیابی به رتبه‌های برتر و شاخص کشور و پوشش ۱۰۰

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه کمیته واکسیناسیون کرونای استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: هدف‌گذاری ما در استان سمنان دستیابی به رتبه‌های برتر و شاخص کشور و پوشش ۱۰۰ درصدی در حوزه تزریق واکسن کروناست.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته واکسیناسیون کرونا باید به صورت هفتگی برگزار شود، گفت: فرمانداران، اعضای ستاد استانی کرونا و مدیران عضو کمیته واکسیناسیون نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند و مصوبات را به‌سرعت اجرایی کنند.

استاندار سمنان تأکید کرد: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، زمینه بیماری خاص و یا سرماخوردگی دارند باید با نظر پزشک نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

هاشمی گفت: امروز و در حال حاضر برای ما در استان هیچ موضوعی مهم‌تر از مبحث کرونا و سلامتی مردم نیست.

وی افزود: استان سمنان باید در بحث مقابله با بیماری منحوس کرونا و پوشش تزریق واکسیناسیون، در کشور سرآمد باشد و در این مسیر از ظرفیت اتاق بازرگانی، اصناف، سازمان‌های مردم‌نهاد، روحانیون، بسیج و سایر موارد به صورت جدی و مستمر استفاده شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: شناسایی نقطه به نقطه و محله‌ای افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکردند امری ضروری است و باید برای تحقق این مهم، تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا در استان تقویت شده، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت جدی اجرایی و از ظرفیت بسیج نیز استفاده شود.

هاشمی گفت: با تأکیدات انجام شده، شهرداری‌های استان در بحث فضاسازی مدیریت مقابله با کرونا، آگاهی بخشی و ترغیب امر واکسیناسیون به خوبی پای کار آمدند که نیاز است این اقدامات پررنگ‌تر و جدی‌تر دنبال شود.

کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار داشت: طبق مأموریت ذاتی دانشگاه و منشور ستاد ملی و استانی و دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا و اطلاعات و داده‌های کمیته علمی، راهبردها تعیین می‌شود.

وی گفت: وظیفه ما حفظ جان مردم است، نه حفظ بیماری، پس اگر شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت اما منجر به درمان شد، نباید نگران باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار داشت: پاندمی طبیعی است و رخ خواهد داد، اما زمانی باید نگران باشیم که تعداد فوتی‌های ما افزایش یابد.

قدس عنوان کرد: بحث واکسیناسیون به خوبی در استان و کشور صورت می‌گیرد که در نُرم جهانی به پیش می‌رویم.

وی گفت: اقدام استاندار سمنان در خصوص درگیر کردن تمامی کمیته‌ها و اعضای ستاد برای پوشش حداکثری واکسن کرونا در روستاها امری ارزشمند است و نشان از این دارد که در مسیر درستی قرار داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: وظیفه وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل بیماری است که تاکنون انجام شده است.

قدس عنوان کرد: پنج‌شنبه در شهرستان دامغان حضور یافته و ارزیابی و تحلیل صورت می‌گیرد و نگرانی‌های موجود را برطرف خواهیم کرد.

بیش از ۸۶ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال سمنان واکسن کرونا زدند۱٫۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای افزایش پوشش واکسیناسیون پناهندگان افغانستانی وارد کشور شدتوصیه متخصصین طب ایرانی: واکسن کرونا ایمن است؛ حتماً واکسن بزنید + فیلم

وی گفت: اقدامات توسط مسئولان امر اعم از ستاد استانی و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به خوبی انجام شده و در حال انجام است که نیاز داریم تا جامعه نیز همچنان نسبت به بیماری حساس باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد