تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 10:00
کد خبر : 99185

فعالان مساجد استان بوشهر توانمندسازی می‌شوند

فعالان مساجد استان بوشهر توانمندسازی می‌شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح دوشنبه در نشست بررسی و تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله مساجد استان بوشهر اظهار داشت: مساجد از جایگاه ویژه‌ای در جوامع اسلامی برخوردار هستند. مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح دوشنبه در نشست بررسی و تدوین سند چشم‌انداز پنج ساله مساجد استان بوشهر اظهار داشت: مساجد از جایگاه ویژه‌ای در جوامع اسلامی برخوردار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی به منظور ساماندهی مساجد و همچنین تعریف مسجد طراز انقلاب اسلامی و راه‌های رسیدن به نقطه مطلوب ضروری است.

وی تصریح کرد: در گام اول این حرکت تعریف فرآیند مؤثری برای استقرار روحانی در مساجد بدون روحانی استان به منظور اقامه سه نوبت نماز جماعت در مساجد و تقویت نقش انقلابی و اجتماعی مساجد باید انجام شود.

طاهری با تأکید بر لزوم آموزش مؤثرین مساجد افزود: آموزش خدام، هیئت امنا، روحانیون و پایگاه‌های بسیج مرتبط با مساجد در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که تغییر عملکرد و گفتمان‌سازی از طریق ارائه آموزش‌های کاربردی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در تدوین سند چشم‌انداز مساجد استان، سهم و نقش نهادهای مختلف تعریف می‌شود، اضافه کرد: برای ارائه تعریف مناسبی از مسجد مطلوب که تصویر ذهنی کاملی از مسجد به مخاطب ارائه دهد، لازم است محوریت روحانیت در مساجد و همچنین جوان‌سازی هیئت امنای مساجد مورد اهتمام قرار بگیرد.

علیرضا پولاد، رئیس امور مساجد استان بوشهر نیز، ساخت ویترین امور مساجد حاوی تمام داشته‌ها و توانایی‌های مساجد و همچنین طراحی و تعریف شبکه مناسب مخاطبین در سامانه بچه‌های مسجد را از اقدامات مهم در زمینه تقویت مساجد استان ذکر کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد