تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 8:41
کد خبر : 143211

فعالان اقتصادی ایلام مکلف به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت هستند

فعالان اقتصادی ایلام مکلف به ثبت کالا در سامانه جامع تجارت هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سعید شریفی اظهار کرد: به استناد مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در راستای شفافیت در انجام معاملات و رصد دقیق و سیستماتیک کالا علی‌الخصوص کالاهای اساسی، همه واحدهای تولیدی، اصناف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سعید شریفی اظهار کرد: به استناد مصوبه کارگروه تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در راستای شفافیت در انجام معاملات و رصد دقیق و سیستماتیک کالا علی‌الخصوص کالاهای اساسی، همه واحدهای تولیدی، اصناف و شرکت‌های پخش مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند.

وی افزود: واحدهای اقتصادی عرضه‌کننده کالا از جمله شرکت‌های پخش بخش دولتی، عمومی و خصوصی، ملزم به ثبت اطلاعات توزیع و تجارت در سامانه‌های تجارت و انبارها می‌باشند و عرضه کالا فقط در چارچوب ثبت در این سامانه‌ها و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر است.

شریفی ادامه داد: در صورت انجام نشدن این تکلیف قانونی، علاوه بر نبود امکان عرضه کالا، با متخلفان بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون سازمان صمت ایلام اظهار کرد: در مرحله اول ثبت اقلام اساسی از قبیل روغن نباتی، شکر، برنج، چای، کره، مرغ، محصولات فولادی، سیمان، اقلام ضدعفونی کننده و شوینده، ماسک، پوشک بچه و شیر خشک، لوازم خانگی، حبوبات، تایر سبک و سنگین و انواع کالاهای پتروشیمی و روغن موتور در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همه تولیدکنندگان، پخش‌کنندگان، عمده‌فروشان، خریداران و فروشندگان خُرد باید ضمن ثبت‌نام در سامانه، نسبت به ثبت ورود و خروج کالاها اقدام نمایند.

شریفی بااشاره به اثرات مثبت اجرای این سامانه خاطرنشان کرد: رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی برای تسهیل، سبب جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا و نیز بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد