تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 13:02
کد خبر : 143124

«مراکز دارالقرآن فعال» شناسایی و تشویق می شوند

«مراکز دارالقرآن فعال» شناسایی و تشویق می شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص پایش مراکز دارالقرآن سراسر کشور اظهار کرد: بدون شک آموزش و پرورش، به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی است که با پوشش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در خصوص پایش مراکز دارالقرآن سراسر کشور اظهار کرد: بدون شک آموزش و پرورش، به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی است که با پوشش ۱۰۰ درصدی فعالیت می کند و ۷۶۰ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و گسترده ترین واحد آموزشی قرآن به آموزش آن در سطوح مختلف و به صورت تخصصی می پردازند.

وی افزود: مراکز دارالقرآن با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان کشور به ارائه آموزش های قرآنی در سطوح مختلف می پردازند و منابع و محتوای این مراکز از مجموعه کتاب هایی که به همت گروهی از مؤلفان، معلمان و مدرسان این مراکز، تألیف شده است، تأمین می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های ارزیابی دارالقرآن ها، بر اساس دستور العمل و اساسنامه، کتاب کار و شرح وظایف مشخص در اداره کل قرآن، عترت و نماز انجام می شود.

باقری ادامه داد: یکی از اهداف ما برای پایش، تحقق پیش شرط هایی از جمله نیاز منطقه یا استان، فضای مناسب، دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز، داشتن نیروی متخصص و امکان بکارگیری نیروی متخصص در مرکز دارالقرآن است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که اطلاعات ما در مورد مراکز دارالقرآن قدیمی بود، لزوم به روز رسانی اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سبب شد تا پایش این مراکز را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما شناسایی مراکز فعال و تشویق آنها از لحاظ مادی و معنوی است؛ همچنین در این پایش مراکز دارالقرآنی از لحاظ فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و جذب قرآن مورد بررسی قرار می گیرند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد