تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1396 - 15:46
کد خبر : 20168

محکومیت اقدام ترامپ در معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل در اجلاس سراسری نماز

محکومیت اقدام ترامپ در معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل در اجلاس سراسری نماز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: ما برگزارکنندگان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به عنوان بیانیه پایانی این اجلاس تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا در انتخاب بیت المقدس قلبه مسلمانان جهان و نخستین قبله موحدان عالم به عنوان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: ما برگزارکنندگان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به عنوان بیانیه پایانی این اجلاس تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا در انتخاب بیت المقدس قلبه مسلمانان جهان و نخستین قبله موحدان عالم به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل شدیدا محکوم می کنیم.
در این بیانیه آمده است: همه ما اعلام می داریم بیت المقدس برای همیشه پایتخت موحدان و آزادی خواهان عالم خواهد بود و اسرائیل به عنوان غده سرطانی باید از جغرافیای کره خاکی محو و نابود شود.
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز امروز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در دو نوبت صبح و عصر با حضور وزیران آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و جمعی دیگر از شخصیت های مهم فرهنگی و علمای شیعه و اهل سنت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد که در پایان این مراسم از برگزیدگان نماز در بخش های تولید نرم افزار، آثار نمایشی، پادکست های صوتی، توزیع و نشر محتوای نمازی، طرح های گرافیکی و استیکرهای گرافیکی تجلیل به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی توسط آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان هم گفت: در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ اثر به صورت فیلم و نرم افزار پیرامون نماز در حوزه فضای مجازی به ستاد مرکزی اجلاس سراسری نماز ارسال شد که از این میان ۲۰ اثر انتخاب شده که در این اجلاس معرفی می شود.
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد افزود: این آثار در زمینه های پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف، طرح های گرافیکی، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای است.
وی با اشاره به حضور بیش از ۸۰۰ نفر در این اجلاس که ۳۰۰ نفر از سایر استان ها می باشند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم، پیش کنگره هایی در تمامی شهرستان های هرمزگان برگزار شد.
حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد: نماز در فضای مجازی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به همین خاطر بیست و ششمین اجلاس با موضوع نماز و فضای مجازی انتخاب شده است .
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان اظهار کرد: تبلیغ نماز اول وقت، تبلیغ نماز با جماعت و تبلیغ نماز در مسجد در دستور کار این ستاد است و ستاد اقامه نماز استان برای نهادینه شدن این سه موضوع همواره تلاش می کند.
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز صبح امروز پنجشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در ابتدای این مراسم پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی توسط آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.
اجلاس های سراسری نماز از سال ۱۳۷۰ در شهر مقدس مشهد آغاز شد و تاکنون ۲۶دوره این اجلاس در استان های مختلف کشور برگزار شده است.
در بخش نخست مراسم بیست و ششمین اجلاس یک روزه سراسری نماز و فضای مجازی از ۱۲ نفر از فعالان عرصه نماز در سطح کشور با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور ازبرخی دستگاههای اداری و شخصیت های کشوری و استانی تجلیل شد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیمه آذرماه امسال اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.
کاخ سفید همواره اجرای این مصوبه را هر شش ماه یکبار به تاخیر انداخته است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا،ترامپ در سخنانی در کاخ سفید افزود: پس از بیش از دو دهه تاخیر، اینک به یک توافق صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطینی ها بسیار نزدیک شده ایم.
ترامپ مدعی شود که تصمیم وی بیانگر «رویکرد جدیدی» نسبت به مساله مناقشه اسرائیل و فلسطین است.
وی ادامه داد: هر یک از روسای جمهوری آمریکا از شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل امتناع کردند.
رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: تاخیر دو دهه ای در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل نتیجه ای برای رسیدن به صلح در بر نداشته است.
او مدعی شد: این نادانی است اگر تصور کنیم که تکرار این مساله نتیجه بهتری خواهد داشت.
ترامپ گفت: 'من به این نتیجه رسیده ام که زمان آن فرا رسیده است تا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت'.
وی همچنین اظهار داشت که سفارت آمریکا به بیت المقدس منتقل می شود و از معماران خواسته شده است تا ساختمان جدیدی برای آن طراحی کنند.
ترامپ در بخش های دیگری از صحبت هایش گفت: ما درباره مسائل نهایی از جمله مرزهای ویژه در بیت المقدس و حل مساله مرزهای مورد مناقشه موضعی اتخاذ نمی کنیم.
وی افزود: ' اگر دو طرف (رژیم صهیونیستی و فلسطین) موافقت کنند، آمریکا هم از راه حل دو دولتی حمایت می کند'.
ترامپ همچنین گفت که مایک پنس معاون رئیس جمهوری در روزهای آینده به منطقه سفر می کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد