تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 21:37
کد خبر : 142697

جلیلی: حاج حیدر رحیم‌پور انقلاب را صرف یک تعاریف خاص نمی‌دید

جلیلی: حاج حیدر رحیم‌پور انقلاب را صرف یک تعاریف خاص نمی‌دید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی، سعید قاسمی، وحید جلیلی و محمدصادق شهبازی از پژوهشگران و فعالین سیاسی و اجتماعی در دانشکده حقوق و علوم

جلیلی: حاج حیدر رحیم‌پور انقلاب را صرف یک تعاریف خاص نمی‌دیدبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی، سعید قاسمی، وحید جلیلی و محمدصادق شهبازی از پژوهشگران و فعالین سیاسی و اجتماعی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

وحید جلیلی، پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی در مراسم بزرگداشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: بعد از چهل سال هنوز تحلیل درستی از انقلاب اسلامی ارائه نشده است و حاج حیدر رحیم‌پور از گواه‌های این ادعا است. حاج حیدر نمونه‌ای از یکی از شخصیت‌هایی است که انقلاب اسلامی عمیقا متکی به اینهاست و یک جریان را راهبری می‌کنند. مثل آقای سررشته‌دار، آقای اکبرزاده و آقای شمقدری. اینها طیفی بودند که نه دانشجو بودند، نه روشنفکر کلاسیک بودند، نه به معنای متعارفی سیاسی بودند ولی همه‌ی اینها بودند. این افراد در تاریخ شفاهی مشهد جریانی را می‌ساختند که پشتیبان جدی رهبری بودند و حاج حیدر چهره‌ی ممتاز این جریان بود.

 

وی در ادامه افزود: سال قبل هم آقای اکبرزاده را از دست دادیم که مصالح فروش بود و با پنج کلاس سواد یک کتاب دارد به اسم “حسین پیشوای انسان‌ها”. در سال چهل و سه ایشان قبل از شهید مطهری و شریعتی نقدی به عزاداری‌های سنتی در این کتاب ارائه می‌کند. اینها از کجا می آمدند؟ آدم‌هایی مثل حاج حیدر چطور به این بصیرت می رسیدند که از بسیاری از اساتید دانشگاه و علمای حوزه اینها دقیق‌تر و درست‌تر عمل میکنند؟

 

جلیلی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: حاج حیدر از قله‌های این جریان آدم‌های سنتی-روشنفکر مردمی است که عمدتا هم کاسب‌اند و در دل مردم‌اند و تجربه زیستی اجتماعی بسیار غنی و عمیقی دارند. ایشان به مبانی معرفتی‌ای که داشت، ملتزم بود و وصیت نامه‌شان هم در ابعاد مختلف اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و معرفتی خیلی جای کار دارد. امثال حاج حیدر رحیم پور باید دقیق مورد مشاهده قرار بگیرند و امثال ایشان کم نیستند.

 

پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی در ادامه گفت: یکی از خدمات بزرگی که ایشان کردند، تصویر درستی بود که از چهره‌ی رهبری ارائه دادند. خیلی از جماعت اصولگرا به‌خصوص در دهه هفتاد تلاش میکردند تصویری از آقا ارائه بدهند که با تصویر ایشان به‌عنوان یک شخصیت انقلابی روشنفکر پیشرو در تضاد بود. آقای رحیم پور با خاطراتی که از آقا نقل میکرد تصویری که اصولگرایان از آقا ارائه می‌دادند را تغییر داد.

 

وحید جلیلی با اشاره به وظیفه دانشجویان گفت: خواهش من از شما دانشجویان این است که انقلاب اسلامی را صرف یک تعاریف و مفاهیم خاص نبینید. حاج حیدر به مسائلی که فهم کرده بود، ملتزم بود و در وصیت‌نامه ایشان به بسیاری از این نکات اشاره شده است و این وصیت‌نامه طراز ایشان را نشان می‌دهد. حاج حیدر به آن چیزی که می‌گفت معتقد بود و شخصیت ایشان باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

 

او در پایان بیان کرد: شخصیت حاج حیدر رحیم‌پور دارای هم رحمت و هم یک شور خاصی بود و ایشان در این اواخر خیلی راحت و شجاعانه درمورد مرگ و فراغت صحبت می‌کرد و در زندگی خود هیچ اهل ادا درآوردن و نمایش‌بازی نبود و آدم اهل ذکری بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد