تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 18:20
کد خبر : 141801

شورای فرهنگ عمومی بایستی نسبت به آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی حساس و پای کار باشد

شورای فرهنگ عمومی بایستی نسبت به آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی حساس و پای کار باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اقتدار نظام نسبت به استکبارجهانی در بازگرداندن کشتی نفتکش بسیار امیدوار کننده بود و موجب اعتماد سازی شد و باید به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اقتدار نظام نسبت به استکبارجهانی در بازگرداندن کشتی نفتکش بسیار امیدوار کننده بود و موجب اعتماد سازی شد و باید به این اقتدار افتخار کنیم.

وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: در هراستان بایستی یک شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود که مصوبات لازم الاجرا دارد.

عابدینی گفت: هیچ کلمه ای مانتد فرهنگ گسترده و مهم و تاثیرگذار نیست و ما ینز وظیفه داریم به این موضوع اهمیت داده و خود را اسیر آشفته بازاری در فرهنگ نکنیم.

image_2021_11_6-17_27_42_792_VqI

امام جمعه قزوین یادآورشد: ما میراث دار ائمه اطهار و فرهنگ دینی هستیم لذا نیازی نیست خود را اسیر تعاریف دنیایی فرهنگ غرب کنیم.

وی بیان کرد: انبیا آمدند تا مردم فرهنگ عدالت را ببینند و خودشان برای عدالت قیام کنند و همه قرآن ذکر است و اگر به آموزه های قرآنی توجه کنیم موحب ارتقای فرهنگ عمومی می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: البته فرهنگ محل نفوذ فرصت طلبان و دشمنان هم شده است که وقتی غفلت می کنیم با تهاجم  فرهنگی مواجه می شویم و در این میان تهاجم فرهنگی به آرامی مانند موریانه ریشه ها را نابود می کند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن با ابزار تهاجم فرهنگی در مجالس عزاداری و جشن و سرور، رسانه ها و فضای مجازی ورود کرده و با بی درو پیکری فضای مجازی به همه آسیب می زند و باید همه مراقبت کنیم.

عابدینی گفت: همین فضای محازی می تواند فرصت باشد و به ارتقای فرهنگی کمک کند و ما با کمک کارشناسان بایستی ببینیم چه کنیم فضای مجازی را بدست بگیریم و از آن درست استفاده کنیم. 

image_2021_11_6-17_29_57_13_un4

وی یادآورشد: شورای فرهنگی نباید تماشاچی باشد بلکه لازم است از هر فرصتی برای اعتلای فرهنگی استفاده کند تا آسیب های این حوزه کاهش یابد.

امام جمعه قزوین با اشاره به آمارها گفت: معمولا این آمارها با سلیقه افراد تهیه می شود و ما باید اماری بدهیم که خدشه ای به آن وارد نشود در حالی که در این گزارش گفته شده اقامه نماز در مساجد قاتبل توجه است در حالی که این گفته زیاد به واقعیت نزدیک نیست.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: نماز جمعه که در حدود یک هزار شهر برگزار می شود و بزرگترین حادثه فرهنگی است در این گزارش مورد ارزیابی قرار نگرفته که ایراد است در حالی که نماز جمعه قرارگاه معنوی، بصیرتی و ایمانی است و هیچ پایگاهی نداریم که این تاثیرگذاری را داشته باشد.

وی گفت: تقویت امید و اعتماد و خودباوری باید دغدغه اضعای شورای فرهنگی باشد و رسالت ما این است که طبیب معنوی باشیم و بدانیم جامعه چه آسیب هایی دارد و چه باید انجام دهیم تا مشکلات کمتر شود.

عابدینی تصریح کرد: اگر مدیری در مسیر خدمت رسانی و امور فرهنگی بی توجهی کرد باید تذکر دهیم و نگذاریم رضایت مندی مردم به خشم و خروش تبدیل شود و همه در این مسیر دغدغه مند باشیم.

image_2021_11_6-17_26_16_751_VWJ

وی گفت: مردم همیشه در همه صحنه ها حاضر بودند که نظام پیروز شد و در این عرصه هم باید نوکر مردم باشیم و لج مردم را در نیاوریم این که اجازه دهیم  فلان مدیر برای خود کاخ بسازد و ما با کوخ نشین برخورد کنیم ایراد دارد و عدالت را زیر سوال می برد.

امام جمعه قزوین یادآورشد: اعتلای فرهنگ عمومی با بسترسازی برای تحقق عدالت در جامعه و مقابله با آسیب ها و چالشها ممکن می شود.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد