تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1396 - 17:08
کد خبر : 14103

کشف محموله ۲ میلیارد ریالی قاچاق در قم

کشف محموله ۲ میلیارد ریالی قاچاق در قم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی در گفت و گویی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر این که یک دستگاه کامیون کشنده اقدام به بارگیری ظروف چینی، کیف و اسباب بازی از گمرک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی در گفت و گویی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر این که یک دستگاه کامیون کشنده اقدام به بارگیری ظروف چینی، کیف و اسباب بازی از گمرک یکی از شهرهای جنوبی کشور به مقصد پایتخت کرده و دارای اضافه بار است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، مسیر تردد کامیون مشخص و تیم عملیاتی پلیس آگاهی استان به یکی از محورهای مواصلاتی اعزام شد و اقدام به کنترل تردد خودروهای عبوری نمود که در نهایت خودرو شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل شد.
وی ادامه داد: راننده این خودرو یک فقره پروانه حمل کالا ارائه داد و در تحقیقات اذعان نمود محموله شامل ظروف چینی، کیف و اسباب بازی می باشد که به صورت قاچاق در کامیون بارگیری شده است.
کرمی با اشاره به ۲ فقره سابقه حمل کالای قاچاق از سوی راننده، گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد و راننده نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

** انهدام باند سارقان داخل خودرو و کشف ۱۴۰ فقره سرقت در قم
رئیس پلیس آگاهی قم همچنین با اشاره به دستگیری باند سارقان داخل خودرو و کشف ۱۴۰ فقره سرقت، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در قم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی و مطالعه دقیق پرونده های ورودی و جغرافیای جرم، با انجام اقدامات پلیسی اعضای باند چهار نفره سارقان داخل خودرو شناسایی و در مخفیگاه شان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: متهمان برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند و با اقدامات فنی و پلیسی به ۱۴۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.
کرمی با بیان این که تاکنون ۱۲۰ تن از شاکیان شناسایی و اموال مسروقه به دست آمده به آن ها تحویل شده است،‌ گفت: متهمان سرانجام به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.
وی با بیان این که بسیاری از خودروهای سرقت شده بدون تجهیزات ایمنی بوده اند، تصریح کرد: چنانچه شهروندان پارکینگ نداشته و مجبور به پارک خودرو در بیرون از منزل هستند، باید از تجهیزات ایمنی برای خودرو استفاده کنند.

** طرح ترخیص موتورسیکلت و خودروهای توقیفی در قم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی و خودروها به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در سطح استان اجرا می شود.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پنجشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد پوربافرانی در گفت و گویی افزود: طرح ترخیص موتورسیکلت های توقیفی از روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری مصادف با دومین روز از هفته ناجا به مدت ۱۰ روز اجرا می شود.
وی از همشهریان درخواست کرد: برای رفع توقیف موتورسیکلت های خود به واحد ترخیص پلیس راهور استان واقع در میدان محلاتی به سمت جاده سراجه جنب تعویض پلاک مراجعه کنند.
وی با اشاره به شرایط ترخیص خودروها نیز گفت: خودروهایی که قبل از سال ۹۵ توقیف شده اند از ۵۰ درصد تخفیف هزینه پارکینگ برخوردار خواهند بود.
بیش از ۱۷ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ های مجاز راهنمایی و رانندگی قم وجود دارد.
۱۸ پارکینگ مجاز راهنمایی و رانندگی ویژه خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در استان قم وجود دارد؛ بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم آمد و شد دارد.
/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/ تنظیم: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد