تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 - 7:49
کد خبر : 13968

مخالفان انقلاب برای ارزش‌های اروپایی جان‌ می‌دهند/ آمار طلاق در بعضی مناطق با ازدواج برابری می‌کند

مخالفان انقلاب برای ارزش‌های اروپایی جان‌ می‌دهند/ آمار طلاق در بعضی مناطق با ازدواج برابری می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی در مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در پردیسان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر فلسفه حرکتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی در مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در پردیسان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر فلسفه حرکتی است که امام حسین (ع) جان خود و نزدیکانشان را در این راه فدا می‌کنند و معلوم می‌شود که این مسئله بسیار مهم و اساسی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: این هدف تنها مربوط به دوران امام حسین (ع) نیست و شما هم امروز می‌توانید برای احیای سیره پیامبر (ص) و امر به‌ معروف و نهی از منکر تلاش کنید.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز یک سری از سنت‌های صحیح به سنت‌های غلط تبدیل شده و جای معروف و منکر عوض می‌شودکه وظیفه داریم آنها را اصلاح کنیم.

نبوی ادامه داد: اینکه امروز عده‌ای در برابر امربه‌معروف بی‌حوصله هستند و آن را به بعد موکول می‌کنند نشان‌دهنده تغییر سیره پیامبر (ص) است.

وی گفت: امروز فلسفه حجاب دارد تغییر می‌کند و برخی تصور می‌کنند دو حجاب داریم یکی برای موقع نماز که بدن را کاملاً می‌پوشانند و حجاب دیگری برای غیر نماز.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز دعوت از دیگران برای حضور در مراسمی که موسیقی حرام پخش می‌شود به امری عادی تبدیل می‌شود و گاهی خانم‌ها افتخار می‌کنند که به حرف شوهرشان گوش نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: مرد وقتی وارد خانه می‌شود اهالی خانه باید احساس آرامش کنند اما گاهی این‌چنین نیست و فریاد زدن مرد در خانه نوعی افتخار است.

نبوی گفت: ارتباط نامحرمان در بین عده‌ای طبیعی شده است و گاهی بستگان نزدیک را به‌عنوان محرم حساب می‌کنند.

وی با بیان اینکه خانه‌داری در اسلام بسیار ارزشمند است و بسیاری از مادران شهدا خانه‌دار بودند که توانستند فرزندان بزرگی تربیت کنند، افزود: امروز تلاش می‌کنند که خانه‌داری را بی‌ارزش نشان دهند درحالی‌ که پیامبر (ص) کارهای بیرون خانه را به حضرت علی (ع) و کارهای درون خانه را به حضرت زهرا (س) واگذار کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه قبح‌زدایی از طلاق را یکی دیگر از دلایل تغییر ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: در بعضی مناطق دیده می‌شود که آمار طلاق با ازدواج برابر می‌شود و گاهی نیز برای طلاق جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: خون شهید حججی غوغایی در ایران، لبنان و عراق ایجاد کرد و باید در زندگی این شهید بررسی کرد که چرا خداوند چنین برکتی به خون او داده است.

نبوی با اشاره به اینکه انقلاب امام راحل و هدایت‌های مقام معظم رهبری را از انقلاب امام حسین (ع) نمی‌توانیم تفکیک کنیم، گفت: امروز کسانی که با انقلاب مخالفند ببینید که چه مقدار اهل هیأت هستند و چه مقدار به ارزش‌های دینی پایبندند در حالی‌ که برای ارزش‌های اروپایی جان‌فشانی می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد