تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 12:04
کد خبر : 137821

دیمزارهای ماهنشان به استقبال جهش تولید می‌روند

دیمزارهای ماهنشان به استقبال جهش تولید می‌روند

علی عجملو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت شهرستان از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است و در ماهنشان نیز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، کشت برخی از محصولات کم آب‌بر و مستعد در ماهنشان انجام شده است. وی با تاکید بر اینکه جهش تولید و روش‌های

علی عجملو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اجرای طرح الگوی کشت شهرستان از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است و در ماهنشان نیز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، کشت برخی از محصولات کم آب‌بر و مستعد در ماهنشان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید و روش‌های علمی برای افزایش تولید در دیمزارهای ماهنشان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: براساس این برنامه‌، تلاش می‌شود که در هر هکتار ۳۵۰ کیلوگرم، بر تولید گندم در دیمزارها افزوده شود که برش شهرستان در زمینه تولید گندم دیم ۱۳ هزار هکتار است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان، با اشاره به اینکه این طرح برای تولید حبوبات و علوفه برای دام‌ها مدنظر است، بیان کرد: در این راستا اجرای این طرح در ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هدف‌گذاری شده و برای اجرا از روش‌های مختلفی مانند استفاده از کودهای بذرمال، به کارگیری روش کشت مستقیم و استفاده از ادوات کشت مستقیم استفاده می‌شود که می‌تواند به اجرای موفق این طرح کمک کند.

این مسئول با توضیح این مطلب که برای کشاورزانی که در قالب این طرح کشت خود را به ۱۰ هکتار برسانند، تسهیلات ارزان قرض‌الحسنه ارائه می‌شود، ادامه داد: این طرح به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اجرا می‌شود و با این روش الگوی کشت نیز در شهرستان اجرا می‌شود. با وجود گام‌های خوب برداشته شده امیدواریم با افزایش نزولات آسمانی در سال آینده، شرایط برای افزایش کشت در مزارع دیم‌زار مطلوب باشد.

عجملو با یادآوری اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارها دو هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب در نظر گرفته شده که امیدواریم در آینده بتوانیم این طرح را در سطح شهرستان توسعه دهیم، متذکر شد: برای اجرای کامل طرح الگوی کشت نیاز به هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی هستیم  زیرا برخی از این دستگاه‌ها می‌تواند با جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کمک کنند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با تاکید بر اینکه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی زمانی اتفاق می‌افتد که چاه‌های غیرمجاز مسدود شوند.  همچنین جلوگیری از کشت در اراضی ملی نیز از دیگر اقداماتی است که موجب کاهش سطح زیرکشت و همچنین کاهش مصرف آب می‌شود، گفت: همکاری و همراهی مردم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که مردم نیز باید سطح آگاهی خود را در نوع کشت محصولات کشاورزی ارتقا دهند و در این زمینه با کارشناسان جهادکشاورزی همراه باشند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد