تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 16:17
کد خبر : 137258

دشواری تامین مالی موجب تنزل رتبه کسب و کار است

دشواری تامین مالی موجب تنزل رتبه کسب و کار است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سید شمس‌الدین حسینی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات این کمیسیون ویژه برای بهبود شرایط تولید در کشور،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، سید شمس‌الدین حسینی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات این کمیسیون ویژه برای بهبود شرایط تولید در کشور، اظهار کرد: این کمیسیون، اصلاح فرآیند تأمین مالی برای بخش تولید را در دستور کار دارد و تلاش کرده تا نظام تأمین مالی کشور را اصلاح کند.

وی با اشاره به اصلاح برخی مواد قانونی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در روز گذشته، خاطرنشان کرد: از اعضای اتاق بازرگانی می‌خواهیم مجلس را در معرفی و ترویج مواد قانون یک و هفت اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی یاری کنند زیرا فعالان اقتصادی در بسیاری موارد از قوانین حوزه فعالیت خود اطلاع ندارند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فعالیت اقتصادی یک زنجیره به‌هم پیوسته است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در کنار هم می‌توانند به خوبی فعالیت داشته و به رشد هم کمک کنند.

وی با تأکید بر این‌که به دنبال از بین بردن نظام دیوان‌سالاری در کشور هستیم، افزود: فرآیندها باید به‌گونه‌ای اصلاح شود متقاضی راه‌اندازی یک کسب و کار به مرجع مشخص خود مراجعه کند و مراجعه شونده نیز گمان نکند تصمیم‌گیرنده صدور یا عدم صدور مجوز است.

وی به تنزل رتبه ایران در ایجاد کسب و کار اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه کسب و کار در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۷ قرار دارد که مهم‌ترین علت این تنزل جایگاه، دشواری آغاز کسب و کار در کشور است.

وی اضافه کرد: مؤلفه‌ها و شاخص‌های بسیاری در تنزل این رتبه نقش داشته‌اند که یکی دیگر از مهم‌ترین آن‌ها، دشواری تأمین مالی ایجاد کسب و کار است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد