تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 13:20
کد خبر : 136088

۴۴۲ موقوفه غیر منفعتی در کهگیلویه ثبت شده است

۴۴۲ موقوفه غیر منفعتی در کهگیلویه ثبت شده است

عبدالمحمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه مسئله وقف را از سنت‌های مهم جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: صدقه جاریه وقف انواع برکات و آثار معنوی در دنیا و آخرت دارد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: این شهرستان با توجه به عمق محرومیت نیازمند موقوفات منفعتی است اما فرهنگ

عبدالمحمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه مسئله وقف را از سنت‌های مهم جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: صدقه جاریه وقف انواع برکات و آثار معنوی در دنیا و آخرت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: این شهرستان با توجه به عمق محرومیت نیازمند موقوفات منفعتی است اما فرهنگ وقف آنطور که باید نهادنیه نشده است.

این مسؤول تصریح کرد: در موضوعات ایتام، ازدواج، درمان و دارو، ترویج علم و مباحث قرآنی نیازمند وقف هستیم.

نمازی از وجود ۴۴۲ مسجد حسینیه و زینبیه تحت عنوان موقوفات غیر منفعتی در شهرستان خبر داد و گفت: ۵۶ بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۰ مورد درآمدزایی دارند.

وی تحت پوشش قرار گرفتن بقعه متبرکه امامزاده سید محمید علیه السلام را از مهمترین اتفاقات طی سال‌های اخیر خواند و گفت: رقبات این امامزاده متبرکه در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است

نمازی با بیان اینکه موقوفات باید تحت تولیت اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی قانونی قرار داشته باشند، گفت: کسانی که در شهرستان موقوفاتی را متصرف شدند خودشان پیشگام شوند به این اداره واگذار کنند.

وی اضافه کرد:رقبات مسجد جامع صاحب الزمان«عج» نیز تحت پوشش اوقاف در خواهد آمد.

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه در تشریح برنامه‌های بزرگداشت دهه وقف بیان داشت: محفل انس با قران در امامزاده سید محمید«ع»، همایش رهروان رضوی در امامزاده آقامیر، غبارروبی بقاع متبرکه و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع وقف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ باب منزل مسکونی به موقوفات منفعتی شهرستان افزوده شد، گفت: این ساختمان‌ها قرار است بازسازی و به اجرای امورات رفاهی و خدماتی اختصاص پیدا کنند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد