تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 7:23
کد خبر : 135966

برگزاری ۲ اجلاسیه نماز در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

برگزاری ۲ اجلاسیه نماز در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» شامگاه یکشنبه در دومین نشست شورای اقامه نماز استان خراسان‌جنوبی در سال جاری اظهار داشت: در جلسات بعدی ستاد درخصوص نحوه برگزاری اجلاسیه دوم با توجه به شرایط کرونا و بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری خواهیم کرد. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» شامگاه یکشنبه در دومین نشست شورای اقامه نماز استان خراسان‌جنوبی در سال جاری اظهار داشت: در جلسات بعدی ستاد درخصوص نحوه برگزاری اجلاسیه دوم با توجه به شرایط کرونا و بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی گفت: اگر در این ستاد هدف خودمان را ندانیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم لذا با مشخص شدن دغدغه‌ها در زمینه نماز به خوبی می‌توان به اهداف رسید و برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در جلسات مختلف دو موضوع از جمله بررسی و مطرح شدن مشکلات و ارائه راهکار برای آنها را دنبال می‌کنیم و در بحث اقامه نماز هم ابتدا باید مشکلات را بررسی و مطرح کنیم و به این نتیجه برسیم که مشکل ما در استان چیست که باید در اولویت قرار داریم.

وی افزود: اگر ندانیم درخصوص چه موضوعی باید برنامه‌ریزی کنیم عملا رفع تکلیف می‌کنیم لذا باید بررسی و در جلسه بعد هم به بحث گذاشته شود که در حال حاضر مهمترین مساله، دغدغه و نگرانی ما در استان چیست که باید به عنوان مسوولان متولی به آن بپردازیم و این موضوع را در بخش‌های مختلف به عنوان اولویت دنبال کنیم.

ملانوری مسائل فرهنگی را زمان‌بر دانست و گفت: باید هرچه زودتر روی این مسائل برنامه‌ریزی کنیم و وقت بگذاریم چرا که در حل سریع مشکلات مفید است.

وی گفت: کارگروه‌های شورای اقامه نماز و آیین‌نامه‌های کارگروه‌ها مشخص شود و در این زمینه بحث کارشناسی صورت گیرد، با نظرخواهی از اعضای ستاد تا یک ماه آینده که ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، موضوع کارگروه‌های اقامه نماز استان تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان جنوبی به مساجد بین راهی اشاره کرد و افزود: اگر این مساجد به گونه‌ای است که در نهایت مشکل اقامه نماز در آن حل نمی‌شود، باید در قالب نمازخانه بین راهی اقدام و مدیریت کنیم.

وی ضمن تشکر از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی درخصوص تسریع احداث سه نمازخانه‌ بین راهی در استان گفت: این اقدام یک همت بالا بود و جدیت این اداره کل قابل تقدیر است.

ملانوری اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی را یک تکلیف دانست و اضافه کرد: هیات وزیران درخصوص حق قدم روحانیون اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی مصوبه خوبی داشته و ما باید به عنوان مسوولان متولی آن را اجرایی کنیم.

وی گفت: نشستی با مسوولیت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و با عضویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان تبلیغات اسلامی و رییس ستاد اقامه نماز استان برگزار شود و آیین‌نامه هیات وزیران در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما در حال حاضر اعتبارات زیادی در بخش عمرانی هزینه می‌کنیم اما یکی از موضوعاتی که اگر خوب هزینه کنیم نتیجه خوبی در زمینه کاهش آسیب‌ها می‌گیریم، همین اقامه نماز و مسائل فرهنگی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد