تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 10:51
کد خبر : 135744

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- آمنه سپهر: در حوالی جنوب شهر داراب مناطق محرومی است که به سختی به باور می‌نشیند. مناطقی که فقر ریشه در تارو پود آدم‌هایش دوانده و مردمانش رنج نداری را هر لحظه دوره می‌کنند. خانوارهایی که حتی توان تهیه یک وعده غذای درست و حسابی ندارند وچرخ زندگیشان در گل

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- آمنه سپهر: در حوالی جنوب شهر داراب مناطق محرومی است که به سختی به باور می‌نشیند. مناطقی که فقر ریشه در تارو پود آدم‌هایش دوانده و مردمانش رنج نداری را هر لحظه دوره می‌کنند.

خانوارهایی که حتی توان تهیه یک وعده غذای درست و حسابی ندارند وچرخ زندگیشان در گل و لای فقر گیر کرده است.

اما آنها طی این مدت تنها نبوده اند، خیرانی هستند که دل در گرو مهر آنها داده اند و با تمام توان سعی کرده اند محرومان داراب را شناسایی و به کمکشان بیایند.

نامش اعظم شهبا است، فرهنگی است و با دغدغه‌های نداری درد آشنایی دارد. نزدیک به ۵۰ دهه از بهار زندگیش می‌گذرد. اما انگار از انرژی سال‌های دورش ذره‌ای کم نشده است. عاشق مشکل گشایی است و ارادتمند شهدا و معتقد است تار و پود زندگیش به یاد و نام شهدا گره خورده است.

او از برکت زندگیش می‌گوید که با توسل به شهدا به هر آنچه که می خواسته رسیده و فرزندانی را پرورش داده که مصداق بارز فرزندان صالح هستند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که خانم شهبا از همسرش احمد ملک زادگان بعنوان پشتیبانی محکم و همسری همراه و همدل در لحظه لحظه‌های زندگیش یاد می‌کند.

این بانوی فرهنگی دارابی تنها شوق بیدار شدن در هر سپیده دم زندگیش را کمک به هم‌نوعانش و تلاش برای باز کردن گره‌های بیشمار زندگی زنان حوالی خود و حتی شهرهای دیگر می‌داند.

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

لابه لای صحبت‌هایش منقلب می‌شود و با ریزش اشک بر گونه‌هایش می‌گوید: فقط از خدا می‌خواهم شرمنده نیازمندان نشوم.

دستگیری بی منت خانم شهبا و جمعی از بانوان نیکوکار دارابی از نیازمندان برای گره گشایی از مشکلات خانوارهای نیازمند و زنان آسیب دیده با ایجاد اشتغال خانگی، تهیه جهیزیه، توزیع بسته‌های معیشتی، ترویج حجاب فاطمی ودهها فعالیت خیرخواهانه و خداپسندانه در گروههای مختلف جهادی و یاوران آدینه داراب با مشارکت بیش از ۱۵۰ بانوی فعال در حوزه کمک‌های عام المنفعه دل‌های عاشق به اهل بیت و شهدا را به هم گره می‌زنند.

شهبا بر لزوم ترویج فرهنگ حجاب وعفاف فاطمی بین زنان و دختران تاکید کرد و گفت: به همین منظور با اهدای چادر با تنوع پوشش اسلامی در قالب پویش حجاب فاطمی تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف سهیم باشیم.

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

وی دوخت ماسک، گان و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان را از دیگر اقدامات گروه جهادی یاوران آدینه در دوران پسا کرونا عنوان کرد.

تشکیل گروهای ختم قرآن در بستر فضای مجازی، برگزاری جشن تولد شهدایی با تقسیم کیک و بسته‌های معیشتی بر سر تربت پاک یک شهید از دیگر اقداماتی بود که توسط خانم شهبا برای دلخوشی یکی از همسران شهید در سالروز تولد این شهید بزرگوار انجام شده بود.

تأسیس صندوق‌های کارآفرینی و تشویق افراد برای اشتغال و کسب روزی حلال، تشکیل گروه‌های بازارچه در فضا مجازی، توزیع نان مهربانی با فروش ضایعات چند خانوار، گرفتن البسه از خانوارهای توانمند و توزیع آن در بین نیازمندان حقیقی ساکن در مناطق روستایی، برپایی کلاس‌های ختم قرآن مجازی با ظرفیت سه دوره کامل ختم قرآن از دیگر برنامه‌های معنوی یاوران آدینه داراب است که به نیت شهدا تاکنون بیش از ۳ هزار ختم قرآن انجام شده است.

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

خانم شهبا یکی از بانوان فعال شهرستان داراب است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مشارکتی فعال دارد. مسؤلیت گروه جهادی شهید عارف، عضو ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داراب، عضویت در شورای بسیج فرهنگیان داراب، عضویت در شورای مرکزی موکب محبین کریم اهل بیت داراب مستقر در کربلا از دیگر مسئولیت‌های اعظم شهبا بانوی جهادی شهرستان داراب به شمار می‌رود.

در ابتدای حضور در منزل این بانوی نیکوکار دارابی پس از دقایقی انتظار دو بانوی دیگر در آستانه در ظاهر شدند. همان بانوانی که با تلاش‌های جهادی خود مامنی برای دل‌خستگان رنج دیده از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی هستند.

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

همراه این جمع بانوی جوان باصلابت دیگری نیز بود که خود را همسر امام جمعه شهرستان داراب معرفی کرد، بانویی که در این نشست حضوری فعال و پرشور داشت.

خودش را سمیرا بهروز معرفی کرد و گفت: ۱۸ سال است که مبلغ هستم و از سال ۱۳۸۱ به همراه همسرم در شهرها روستاها ومناطق محروم عشایر نشین به امر مهم تبلیغ مشغول بوده ام.

در گفتارش بسیار مسلط و صحبت‌هایش پر مغز است. او نیز چون همسرش دغدغه نیازمندان دارد. خانم بهروز با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه (بعضی شب‌ها خوابم نمی‌برد)، اظهار کرد: این نکته از سخن رهبر انقلاب باعث شد ما با تشکیل گروه یاوران آدینه در بخش خواهران به فکر یک کار فرهنگی منجسم با تفکرات انقلابی بیافتیم که در فرهنگ، اقتصاد و سیاست نقش اساسی داشته باشد.

مشق احسان بانوان خیردارابی/ مرهم یاوران آدینه بر زخم محرومان نشست

وی افزود: این سخن کوتاه حکایت دغدغه‌ای قدیمی از سوی رهبر بزرگترین انقلاب قرن بیستم است که دغدغه‌ای در باب فرهنگ دارند.

این بانوی مبلغ بیان داشت: در اجرای برنامه‌های خیرخواهانه ما به این نتیجه رسیدیم اگر اقتصاد نباشد سیاست معنا ندارد و اگر این دو نباشد، فرهنگ نیز زیر سوال می‌رود.

خانم بهروز به تشریح فعالیت‌های گروه یاوران آدینه داراب در حوزه خواهران اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت‌های یاوران آدینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان برای زوجهای جوان در سالگرد ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله بوده است.

این بانوی خراسانی مقیم شهرستان داراب برگزاری مراسم ملی مذهبی وترویج نشاط و شادابی بین جوانان را از اهداف اصلی گروه جهادی یاوران آدینه مطرح کرد.

بهروز به دست اندازهای اداری برای راه اندازی مهد کودک فرهنگی، قرآنی خود اشاره کرد و گفت: بیش از پنج سال است که مجوز مهد کودک ما در پیچ و خم بروکراسی اداری سرگردان مانده است.

او ادامه داد: به دلیل تأخیر طولانی در اعطای مجوز از طریق آستان قدس رضوی برای تأسیس مهد الرضا اقدام و در سایه سار سلطان عشق علی ابن موسی الرضا این مهد با سرفصل‌های مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی وتشویق افراد برای طی دورهای مهد الرضا آغاز به کار کرد.

بهروز در ادامه به بازدیدهای گروه یاوران آدینه از بند نسوان زندان داراب اشاره کرد و گفت: جایگاه و نقش ارزنده بانوان در خانواده و جامعه، ایجاد انگیزه و تلاش در جهت کاهش آلام و دردهای بانوان زندانی امری ضروری و مهم است.

وی در بازدیدهای خود از زندان زنان ضمن شنیدن مشکلات بانوان با آنان ابراز همدردی و برای کاهش مشکلات آنان تلاش می‌کند.

در این رهگذر نیز امام جمعه داراب نیز در یک گفتگویی در خصوص گروه یاوران آدینه، اقدامات این گروه را مناسب توصیف کرده است که در فایل صوتی زیر می‌شنوید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

در دورانی که خیلی از خانوارها از گرانی‌های سرسام آور به تنگ آمده اند و گاهی کودکانی گرسنه سر بر بالین می‌گذارند. انسان‌های وارسته ای هستند، همچون بانوان گروه یاوران آدینه در اوج مشکلات به دنیای نیازمندان رنگ امید می‌شتابند.

این بانوان سخاوتمندانه هر چه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و با رایزنی با خیرین نیک اندیش با سرکشی از منازل نیازمندان در حد توان به یاریشان می‌روند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد