تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 11:50
کد خبر : 55724

اگر در مدیریت از نقد عملکرد خود غفلت کنیم دچار روزمرگی می‌شویم

اگر در مدیریت از نقد عملکرد خود غفلت کنیم دچار روزمرگی می‌شویم

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم در همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که مسئولیت شرعی سنگینی بر عهده اعضا این شورا است، اظهار داشت: ما باید پاسخگو

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم در همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که مسئولیت شرعی سنگینی بر عهده اعضا این شورا است، اظهار داشت: ما باید پاسخگو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این واجب فراموش شده در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت غیرعلمی و پرمشغله از معضلات امروز کشور است، افزود: نباید فراموش کنیم تا در این جلسات خودمان را نقد نکنیم رشد نخواهیم کرد و همانند مدیری که بعد از سال‌ها دچار روزمرگی می‌شود ما نیز به این مشکل دچار می‌شویم  چرا که این امری طبیعی است بنابراین باید در مقابل، اقدام مناسبی انجام دهیم.

امام جمعه همدان توجه به آینده را بسیار مهم دانست و گفت: از جمله نقاط ضعف ما در مدیریت، نبود مدیریت مطالعه محور در کشور است چرا که مدیران آنقدر گرفتاری‌های کاری دارند که فرصتی برای مطالعه نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه  در ستاد احیا امر به معروف لازم است کمیته مطالعاتی متشکل از افراد متخصص و متعهد و دارای وقت کافی برای رصد مشکلات فرهنگی و ارائه راهکار مناسب تشکیل شود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع باید از جوانان و نخبگانی که فرصت مطالعه  داشته و در این زمینه می توانند کمک کنند استفاده کرد اقدامی که نتیجه آن را در پویایی جلسات به طور حتم خواهیم دید.

شعبانی مقام نقد را مقام رشد انسان‌ها دانست و تاکید کرد: هر جا کار فرهنگی جنبه آماری پیدا کند آسیب خواهد دید بنابراین باید در موضوعات فرهنگی با دیدی جهادی به سمت جلو حرکت کنیم و به فرموده رهبر انقلاب باید آرایش جنگی در این زمینه بگیریم.

وی  توجه و تمرکز بر آمار عملکرد و گزارش آفت کار فرهنگی است، عنوان کرد: بسیاری از آمارهایی که توسط مدیران ارائه می‌شود در نگاه اول بسیار عالی است اما زمانی که بنده شخصا در بین مردم حضور پیدا می‌کنم، می‌بینم که خبری از این آمار ها در جامعه نیست.

باید برای مدیریت‌های انقلاب اسلامی در گام دوم نیرو تربیت کردفرمانده سپاه قدس گیلان: تحقق عفاف و حجاب نیاز به ایجاد جبهه متحد و مدیریت واحد داردپلیس مدیریت خوبی بر فضای مجازی دارد

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه  وقت جلسات بیشتر به ارائه گزارش می گذرد درصورتیکه باید وقت کافی برای پیدا کردن راهکار مناسب اختصاص یابد، اظهار داشت: ضرورت  تشکیل کمیته مطالعاتی را زمانی درک خواهیم کرد که بدانیم در عرصه فرهنگی اگر ما در استراحت باشیم دشمن بیدار و مشغول کشیدن نقشه است.

وی با اشاره به اینکه کمیته مطالعاتی باید با همه نهادها ارتباط داشته و مورد تایید همه آنها نیز باشد، ابراز کرد: اعضا این کمیته باید از مشکلات پشت پرده با خبر و با حضور خود در اجتماع دائما در این عرصه مشغول انجام وظیفه باشند.

امام جمعه همدان با تشریح دیگر وظایف کمیته مطالعاتی افزود: ایجاد ارتباط با سایر استان‌ها و استفاده از تجربیات موفق آنها نیز می‌تواند ما را در پیشبرد اهدافمان کمک کند.

وی بیان کرد: متاسفانه از معضلاتی که با آن روبه‌رو هستیم این است که ما درد را می‌دانیم و تشخیص می‌دهیم اما درمان و راهکار اجرایی آن را نمی‌دانیم و همین موضوع سبب می‌شود که با شکست روبه‌رو شویم.

شعبانی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی و بررسی مشکلات در جامعه تصریح کرد: برخی از برخوردهایی که به عنوان راهکار ارائه می شود از آن جایی که بدون آسیب شناسی صورت گرفته است خود تبدیل به آسیبی بزرگتر می شود.

وی  با بیان اینکه  باید جوان ها و نخبگان و فرهیختگان وارد ستاد احیا امر به معروف شده و ساختارها نیز باید اصلاح شود، مطرح کرد: ما در سطوح مختلف مدیریتی این مطالعات را نمی‌بینیم و همین موضوع نیز احتیاج به حضور جوانان و نخبگان را دو چندان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید برنامه‌های نشاط آور اجتماعی با در نظرگرفتن مولفه‌های اسلامی و ضوابط قانونی در سطح استان گسترش پیدا کند، اظهار داشت: ما اگر کارهای خودمان را درست انجام دهیم زمینه‌ای است برای آن که حجاب یک دختر در خیابان درست شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد