تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 16:16
کد خبر : 133106

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲ مهرماه چه گفتند؟

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه ۲ مهرماه چه گفتند؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲ مهرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد. امام جمعه اردبیل: قدرت ایران باعث عقب‌نشینی آمریکا از مواضع خود شده است آیت الله سید حسن عاملی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(۲ مهرماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه اردبیل: قدرت ایران باعث عقب‌نشینی آمریکا از مواضع خود شده است

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن قدردانی از مواضع رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: خدا را شاکریم که ریاست محترم جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یک خطابه در نهایت عقلانیت و شجاعت و از موضع قدرت ایراد کردند.

وی افزود: از طرف دیگر موافقت اعضای سازمان همکاری شانگهای با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران وزن سیاسی ایران را خیلی بالا برد و لذا آمریکا اعلام کرد که در مذاکره برجام به غیر از خود برجام مطالب دیگری را مطرح نمی‌کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این پیروزی مهمی برای ایران است چون آنها دیگر دنبال موشک‌های ایران و نفوذ منطقه‌ای ایران نیستند یعنی یک ابرقدرت بالاخره در برابر یک خواسته بسیار مهم  ایران خاضع شد.

وی تاکید کرد: این روزها التماس آمریکا و اروپا برای سرگیری مذاکرات و تعیین مذاکرات فوق‌العاده بوده و ایران را در موضع بالا قرار می‌دهد. امیدواریم دولت ما از این موضع اقتدار خوب استفاده کند.

امام جمعه خلخال: زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خلخال نیمه تمام است

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال با اشاره به استعدادهای گردشگری شهرستان خلخال و نیمه تمام ماندن پروژه‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان خلخال نیمه تمام مانده و نمونه آن پل معلق شهرستان خلخال است که سرمایه گذار و دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات لازم در جهت تکمیل این پل انجام دهند.

امام جمعه خلخال خواستار معرفی ظرفیت‌های این شهرستان از سوی میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل شد و تاکید کرد: در این حوزه نیز شهرستان خلخال آن‌چنان که باید در حوزه گردشگری معرفی نشده است.

اسدی با اشاره به عضویت ایران در گروه شانگهای، این عضویت را عاملی برای توسعه اقتصادی منطقه و کشورمان برای ارتباط اقتصادی با سایر کشورها عنوان کرد و گفت: عضویت دائم در گروه شانگهای وزن سیاسی ایران را خیلی بالا برده است.

امام جمعه موقت مشگین شهر: آموزش مجازی نباید باعث کاهش کیفیت آموزش شود

حجت الاسلام یدالله نعمتی، امام جمعه موقت شهرستان مشگین شهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس، اظهار کرد: عوامل آموزش و پرورش راه تحصیل و تهذیب برای دانش آموزان را فراهم می‌کنند.

وی به نقش معلمان در راه شکوفایی دانش آموزان تاکید کرد و افزود:  آموزش مجازی به‌دلیل شیع ویروس کرونا نباید در کیفیت آموزش دانش آموزان تاثیر بگذارد.

خطیب نماز جمعه این هفته مشگین شهر با اشاره به مجمع سازمان ملل بیان کرد: رئیس جمهور انقلابی ایران اسلامی با اقتدار از مواضع کشورمان دفاع کرد و محور سخنان خود را در عدالت، آزادی و عقلانیت قرار داد.

امام جمعه پارس آباد: نصرت الهی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ در انتصاب پست‌های مدیریتی به جوانان اعتماد کنید

حجت الاسلام باقری بنابی، امام جمعه پارس آباد در خطبه‌های نماز این هفته که در مصلای این شهر برگزارشد، اظهار کرد: رمز موفقیت و پیروزی ما در دفاع مقدس، نصرت الهی بود.

وی افزود: گرچه دشمن در زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس با توپ و تانک و انواع سخت افزارهای جنگی با نیروهای ما می‌جنگید، اما در مقابل این تجهیزات پیشرفته دشمن، نصرت الهی، روحیه جهادی و ازخودگذشتگی‌ها بود که عامل پیروزی رزمندگان اسلام شد.

امام جمعه پارس آباد همچنین در رابطه با انتصاب مقام‌های دولتی تصریح کرد: همانطور که در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل جوانان حضور داشتند و رشادت‌ها خلق کردند، امروز نیز جوانان این مرز و بوم می‌توانند با مدیریت جهادی و انقلابی بسیاری از مشکلات را رفع نمایند.

وی ادامه داد: از تمام مسؤولان و علی‌الخصوص نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا در انتصابات به جوانان اعتماد کنند و تنها معیارشان برای انتخاب یک مدیر خوب، شایستگی‌ها، تقوا، تخصص و همچنین روحیه جهادی و خدمت‌گرایانه و از همه مهم‌تر جوان بودن باشد.

امام جمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی تصریح کرد: گرچه چند سال است که به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نتوانسته‌ایم در مراسم اربعین حسینی و در کربلای معلا حضور یابیم، اما امسال موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) پارس آباد به نمایندگی از طرف مردم پارس آباد مغان در راه نجف به کربلا مستقر شده و برای زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات غذایی،دارویی ، بهداشتی و …. ارائه خواهند کرد.

امام جمعه اصلاندوز: دفاع مقدس حقانیت و پایداری ملت ایران را به جهان نشان داد

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اصلاندوز با تبریک آغاز سال تحصیلی و قدردانی از زحمات مسؤولان و کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان اصلاندوز اطهار کرد: بعد از شروع کرونا متاسفانه مدارس تعطیل شده و ضربات جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد شده است.

وی افزود: امیدوارم آموزش شبکه‌های مجازی و برنامه شاد جدی گرفته شود، دانش آموزانی که به شبکه مجازی دسترسی ندارند نباید از درس عقب بمانند.

خطیب نماز جمعه اصلاندوز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک، بیانات رهبری را یک نقشه راه ورزشی برای مسؤولان و ورزشکاران دانست.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: خدا محوری، ولایتمداری و معادباوری عوامل پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بود.

اسدزاده همچنین رهبری و فرماندهی حضرت امام رحمه الله، وفاق و وحدت ملی و مردمی بودن، انگیزه‌های الهی رزمندگان اسلام، نقش فرماندهان و شجاعت و صبوری را از عوامل پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمنان دانست.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس هیمنه آمریکا و غرب در هم شکست، تاکید کرد: اعتماد به نفس، خودباوری، بروز استعدادها، خلاقیت‌های بومی، شکل‌گیری توان و بازدارندگی از دستاوردهای دفاع مقدس است که امروز باید از این دستاوردها مراقبت کنیم و در میدان باشیم.

اسدزاده با اشاره به اثبات حقانیت و پایداری ملت عظیم ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، روزهای سخت و حساس برای نظام شکل گرفت اما حماسه‌آفرینی و سلحشوری بهترین دلاورمردان و جوانان این مرز بوم باعث شد تا این ایام به نحو شایسته مدیریت شود.

وی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: متاسفانه به‌علت شیوع ویروس منحوس کرونا ۲ سال است که پیاده روی عاشقان اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) برگزار نمی‌شود که امیدواریم با عنایت خداوند متعال هر چه سریع‌تر این بلا از دنیا رخت بربندد و دوباره این همایش بزرگ برگزار شود.

امام جمعه شهرستان نیر: لزوم انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید

حجت الاسلام نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه عامل اصلی بلوغ امنیتی ایران، تجربه‌های دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: دستاوردها و قدرت نظامی امروز ایران اسلامی حاصل دوران دفاع مقدس و ظهور اندیشمندان اسلامی و انقلابی چون شهید تهرانی مقدم، شهید فخری زاده و احمدی روشن، شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: امروز نیروهای مسلح ما علاوه بر تامین امنیت ایران اسلامی در تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی در حوزه جنگ نرم بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و ثبات و اقتدار ایران اسلامی امروز در عرصه‌های بین الملل به لطف تجربه‌های دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه شهرستان نیر تاکید کرد: متولیان فرهنگی باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تاریخ  دفاع مقدس و فرهنگ جبهه، ایثار و شهادت،کتب آموزشی و دانشگاهی را تدوین کنند.

وی در ادامه سخنان خود از سپاه شهرستان نیر جهت پاسداشت ارزش‌های دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: سپاه شهرستان نیر اقدامات شایسته‌ای در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جای جای شهرستان انجام داده است.

وی به پخش بسته‌های معیشتی، محرومیت زدایی، مسکن سازی، توزیع بسته‌های کمک تحصیلی و ارائه برنامه‌های فرهنگی در شهر و روستا اشاره کرد و اذعان داشت: همه این برنامه‌ها در راستای تلاش‌های شبانه روزی سپاه و بسیج به سرانجام رسیده است.

نعمتی به بازگشای مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: اقدامات کمیته امداد، بهزیستی و اوقاف و امور خیریه در زمینه تامین و توزیع بسته‌های کمک تحصیلی برای دانش آموزان کم بضاعت قابل تقدیر است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رئیس جمهور  منتخب در اجلاس سران اشاره کرد و گفت: این سخنان نشان از منطق عزت، و حکمت ایران انقلابی بود و این سخنرانی، قدرت منطق ایران برابر منطق  قدرت امریکا را نشان داد.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود به اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه اربعین حسینی هیات‌های مذهبی در کنار هیات امنای مساجد شهری و روستایی در حوزه‌های فرهنگی به‌خصوص هنگام بازگشایی مدارس برنامه ریزی کرده و با راه اندازی پویش‌های همدلی به فکر همنوعان خود باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد