تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1396 - 7:42
کد خبر : 13126

بیشترین رشد طلاق در چهار شهرستان لرستان

بیشترین رشد طلاق در چهار شهرستان لرستان

ابتسام داشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر میزان طلاق در استان روندی افزایشی و ازدواج روندی کاهشی داشته یعنی از سال ۸۵ تا ۹۵ نسبت ازدواج به طلاق استان از ۱۰.۸ درصد به ۵.۲ درصد در سال ۹۵ رسیده و همچنین در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه

ابتسام داشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر میزان طلاق در استان روندی افزایشی و ازدواج روندی کاهشی داشته یعنی از سال ۸۵ تا ۹۵ نسبت ازدواج به طلاق استان از ۱۰.۸ درصد به ۵.۲ درصد در سال ۹۵ رسیده و همچنین در سه ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج روندی کاهشی و طلاق روندی افزایشی داشته است. 

وی ادامه داد: لرستان جزو ۱۶ استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که از این میزان ۶۱ درصد جمعیت شهری و ۳۹ درصد جمعیت روستایی است.  
بالغ بر ۶۹ درصد جمعیت استان بین پنج تا ۴۵ سال هستند که واجد شرایط آموزش بوده، ۲۴ درصد مجردین هستند که نیاز به برنامه‌های مداخله‌ای به‌موقع برای پیشگیری از طلاق دارند. 

 
معاون بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۴۲۸ هزار نفر از جمعیت استان بین ۱۵ تا ۳۵ ساله است، افزود: ۲۲ درصد از جمعیت استان متأهل هستند که نیاز به آموزش و مداخلات به‌موقع برای پیشگیری از طلاق دارند.  از هر هزار نفر در لرستان ۱.۹ مورد طلاق داریم و این در حالیست که میانگین کشوری ۲.۱ مورد است. 

 
وی گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سلامت اجتماعی فعالیت می‌کند که در بعد پیشگیری، حین و بعد از طلاق اقدامات خوبی انجام داده است به گونه‌ای که از مجموع ۱۶۶۱ زوج متقاضی طلاق ۱۸.۱۶ درصد منجر به سازش شده است. در سه ماهه اول امسال نیز از ۳۱۳ زوج متقاضی طلاق، ۲۰ درصد منجر به سازش شده است. 

 
داشی اظهار کرد: ۲۳ درصد جمعیت مجرد واجد آموزش داریم که حتی یک درصد آنها را نتوانسته‌ایم آموزش دهیم و نیازمند بسیج همگانی برای استفاده از ظرفیت‌ها و منابع در راستای بالا بردن ضریب نفوذ خدمات هستیم.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد