تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1396 - 8:16
کد خبر : 12915

نقش پررنگ معلمان مدارس در تشویق دانش آموزان به خرید نوشت افزار ایرانی

نقش پررنگ معلمان مدارس در تشویق دانش آموزان به خرید نوشت افزار ایرانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛زهرا السادات عسگری کارشناس مسائل فرهنگیگفت: با وجود تحریم های مختلف بر کشورمان، تقویت بازارهای داخلی و تکیه بر توان ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر به دنبال اشتغال

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛زهرا السادات عسگری کارشناس مسائل فرهنگیگفت: با وجود تحریم های مختلف بر کشورمان، تقویت بازارهای داخلی و تکیه بر توان ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر به دنبال اشتغال زایی جوانان و کم کردن آسیب های تحریم هستیم، باید بازار داخلی را تقویت کنیم.

وی گفت: با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، سودجویان در صدد واردات و فروش نوشت افزارهای قاچاق هستند و عرصه را بر تولیدکنندگان  داخلی تنگ می کنند، مشاغل داخلی که امیدشان به فروش شهریورماه و خرید خانواده هاست؛ جایشان با فروشندگان  کالاهای بعضا بی کیفیت قاچاق که بیشتر اجناس کشور چین هسند عوض شده است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه کالای قاچاق این بار سلامت دانش آموزان را هدف قرار گرفته است افزود: عدم اطلاع خانواده ها از کیفیت واقعی برخی محصولات که برخی از آنها محصولات غیر بهداشتی نیز هستند و مضراتی برای ریه،پوست، چشم و دستگاه گوارش دانش آموزان دارد و از طرفی کم کاری برخی رسانه ها و مسئولین در تبیین این موضوع بسیار مهم و هم چنین سودجویی قاچاقچیان  و دلالان موجب دامن زدن و تقویت و حمایت از این کار در حوزه های مختلف و به خصوص نوشت افزار شده است.

عسگری در ادامه افزود: تولیدات ایرانی در بخش نوشت‌افزار در چند سال اخیر توسعه و حضور بهتری در بازار مصرف داشته‌اند و پیشرفت خوبی را تجربه می کنند، اما عمده بازار از دست ایرانی ها خارج است، آمار دقیقی از تصاحب بازار نوشت افزار توسط کالاهای چینی و… نیست اما آنچه اذعان شده است، ۷۵درصد بازار توسط کالاهای غیر ایرانی تصاحب شده است و در برخی موارد سهم بازار برای تولیدکنندگان ایرانی فقط ۵ درصد است و چه فاجعه ای از این بالاتر که بازار به این بزرگی را در این شرایط تحریم در اختیار کشورهای چین، هند و ترکیه قرار دهیم.

وی بیان کرد: برخی کالاهای داخلی چون مدادرنگی با کیفیتی برابر کالای خارجی و قیمتی حدود یک سوم کمتر از نمونه ی خارجی، می تواند جایگزین  خوبی برای کالای خارجی هستند.

هادی فرهنگی شهر بهارستان با ارائه چند راهکارعنوان کرد: تاثیر تاکید مستقیم وغیر مستقیم آموزش وپرورش و معلمان در استفاده از محصولات تولید داخلی انکار ناپذیر است.

عسگری در ادامه به حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از کالای داخلی و به خصوص نوشت افزار ایرانی اشاره و تاکید کرد: از سوی دیگر ادارات دولتی هستند که همگی باید فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به خرید کالای ایرانی را اهتمام ورزند و نشت افزار خود را از کالای داخلی تامین کنند که این اتفاق گام بزرگی در جهت تقویت بازار های داخلی است.

وی نقش مربیان تربیتی را در تبیین این امر بسیار مهم دانست و گفت: اگر معلمان به فرهنگ سازی استفاده از تولید داخل بپردازند به مرور این فرهنگ نیز نهادینه می شود و بازار نوشت افزار ایران جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد