تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 18:00
کد خبر : 128999

کشف انواع کالای قاچاق ۷ میلیاردی در زنجان

کشف انواع کالای قاچاق ۷ میلیاردی در زنجان

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق، ماموران پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان، استقرار ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، تعداد دو دستگاه کامیون، دو دستگاه وانت نیسان

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق، ماموران پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان، استقرار ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، تعداد دو دستگاه کامیون، دو دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل محموله قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵ هزار و ۱۶۰ کیلو مواد اولیه شکلات خارجی، ۷۹۰ کیلو پاستیل، ۴۲۴ ثوب البسه، هزار و ۵۷۵ کیلو مرغ و ۲ هزار و ۴۰۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده طبق نظر کارشناسان، حدود ۷ میلیارد ریال، برآورد شده است، اذعان داشت: پنج متهم در این زمینه دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

خانی‌پور در ادامه از کشف بیش از سه تن مرغ گوشتی خارج از شبکه توزیع در زنجان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه خودرو مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: مبارزه با قاچاق و احتکار و فروش غیر قانونی اقلام مورد نیاز مردم جرم بوده و پلیس استان به صورت شبانه‌روزی محورها را کنترل و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.

خانی‌پور در ادامه از کشف بیش از ۷ تن آرد قاچاق در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۵ صائین‌قلعه این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تشدید مبارزه با احتکار کالا از احتکار و انبار کردن آرد یارانه‌ای در انبار  این شهرستان مطلع و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 وی بیان داشت: پس از بررسی و تایید صحت موضوع، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۵ به محل مورد نظر عزیمت و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به همراه سازمان تعزیرات حکومتی از انبار مورد نظر بازدید کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: در بازرسی به عمل آمده تعداد ۱۹۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی به ارزش تقریبی ۱۹۰ میلیون ریال کشف شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد