تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 14:28
کد خبر : 126961

برپایی سوگواری دهم محرم در فارس/اقامه نماز ظهر عاشورا

برپایی سوگواری دهم محرم در فارس/اقامه نماز ظهر عاشورا

همزمان با سراسر کشور، آئین‌های مرثیه خوانی، نوحه سرایی و سوگواری و عزاداری شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در استان فارس با مرکزیت شیراز و حرم سوم اهل بیت(ع)، برگزار شد. صبح پنجشنبه، ۲۸ مرداد، اقشار مختلف مردم ولایت مدار و مومن و عزادار استان فارس و شهر شیراز با رعایت تمامی شیوه

همزمان با سراسر کشور، آئین‌های مرثیه خوانی، نوحه سرایی و سوگواری و عزاداری شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در استان فارس با مرکزیت شیراز و حرم سوم اهل بیت(ع)، برگزار شد.

صبح پنجشنبه، ۲۸ مرداد، اقشار مختلف مردم ولایت مدار و مومن و عزادار استان فارس و شهر شیراز با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در قالب دسته‌های سینه زنی، در آئین‌های ویژه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، شرکت کردند.

شهر شیراز با مرکزیت و محوریت حرم سوم اهل بیت، آستان مقدس احمدبن موسی(ع) همچون دیگر نقاط استان فارس و کشور، شاهد صحنه‌هایی ماندگار از دلدادگی و شیفتگی عاشقان خاندان عصمت و طهارت بود.

حرم شاهچراغ (ع) از اولین ساعات صبح دهمین روز محرم، میزبان زائران و مجاورانی بود که سیاهپوشان، برای شرکت در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به این مکان مقدس آمده بودند.

عزاداران امسال و در دومین سالی که شیوع بیماری کروناویروس، جهان را به چالش کشیده است، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، به عزاداری و سوگواری پرداختند و با گریه بر غربت زاده پیامبر و یارانش که به تیغ جفا و ظلم به ظاهر مسلمانان دنیا دوست، در مظلومانه‌ترین شکل به شهادت رسیدند تا جاودانه شوند، ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) نشان دادند.

پایان بخش آئین سوگواری که با مرثیه سرایی، نوجه خوانی و سینه زنی همراه شد، با تاسی به سید و سرور شهیدان کربلا، اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان رکن اصلی دین، بود.

مراسم عزاداری و سوگواری دهم محرم، با حضور عاشقان امام حسین(ع) همزمان در بقاع متبرکه و اماکن مقدس سراسر استان فارس نیز برگزار و نماز ظهر عاشورا اقامه شد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، امشب نیز، سراسر فارس شاهد برپایی مراسم شام غریبان است و در آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز مراسم لاله گردانی به مانند سنت هرساله با حضور خدام آن آستان، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد