تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 14:16
کد خبر : 125983

نذورات محرم به سمت بهداشت و معیشت مردم هدایت شود

نذورات محرم به سمت بهداشت و معیشت مردم هدایت شود

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۲۲ مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، با اشاره به ۲۶ مردادماه سال ۶۹، اظهار کرد: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافراز بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارت‌گاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. وی

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۲۲ مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، با اشاره به ۲۶ مردادماه سال ۶۹، اظهار کرد: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافراز بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارت‌گاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

وی با بیان اینکه آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند، ادامه داد: آزادگان سرافراز از شکنجه مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند، آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین افراد به قضای الهی بودند. آن‌ها سینه‌های فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و  همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند و آزاده نامیده شدند.

خطیب نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه آزادگان از قید نفس و نفسانیت رهایی یافته بودند، تصریح کرد: آزادگان سرافراز اسلام از اسارت نفس و دنیا آزاد گشتند. این‌ها به ظاهر اسیر بودند ولی دلی آزاد داشتند، به همین خاطر امروز همه ما وظیفه داریم از خط و فرهنگی که آن‌ها به خاطر آن اسیر شدند، محافظت و مراقبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این فرهنگ‌ و خاطرات فقط در سینه آزادگان بماند، بلکه باید تلاش کنیم این فرهنگ را به بطن جامعه بیاوریم، افزود: آزادگان، ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند که در دست دشمن غصب شده بودند و خداوند متعال آن‌ها را آزاد و به ملت ایران اسلامی بازگرداند.

خطیب نماز جمعه ابهر در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به بیماری کرونا اشاره و از آحاد مردم درخواست کرد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس بوده و در تزریق واکسن نسبت به هم سبقت بگیرند.

رحیمی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به مشارکت در طرح مواسات مومنانه حساس بوده و نذورات ماه محرم را به سمت مسائل معیشتی و بهداشتی مردم روانه کنیم، بیان کرد: از همه هیئت‌های مذهبی که همیشه گوش به فرمان مقام ولایت بوده‌اند، انتظار این است این دفعه نیز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه را به این معروف دعوت کنند.

وی همچنین با اشاره به انتشار عکسی از سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه، متذکر شد: سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد، در آغاز ماموریتش باید تنبیه شده تا مراقب رفتارش باشد. رفتار سفیر روسیه نیز دور از انتظار بود و انتشار یک متن دوپهلو، این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی و جاسوسی سفیر انگلیس خبیث نیفتد، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی، تدبیری اتخاذ کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد