تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 12:10
کد خبر : 125458

توقیف ۳۰۵ شناور متخلف و کشف ۵۷۷ میلیارد کالای قاچاق در بوشهر

توقیف ۳۰۵ شناور متخلف و کشف ۵۷۷ میلیارد کالای قاچاق در بوشهر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ منصور رضا عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت روز خبرنگار به رسالت سنگین و خطیر اصحاب رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ منصور رضا عزیزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت روز خبرنگار به رسالت سنگین و خطیر اصحاب رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند که در جهت رفع مشکلات و چالش‌ها تلاش می‌کنند.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر رسالت خبرنگاران را مکمل مأموریت مربانان عنوان کرد و ابراز داشت: خبرنگاران دیده‌بان‌های صادقی هستند که برای اطلاع رسانی در جامعه تلاش می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مرزبانی را حفظ امنیت و آرامش در جامعه و همچنین مبارزه جدی با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولیدها، پشتیبانی‌ها، مانع زادیی‌ها» نامگذاری شده از این رو یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مرزبانی مبارزه با قاچاق است.

سرهنگ عزیزی با اشاره به آماری از کشفیات چهار ماهه نخست سال اظهار داشت: در این مدت ۵۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق که از کشورهای همسایه از طریق دریا وارد استان شده بود کشف شد که آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷۸۲ درصدی داشته است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی استان بوشهر همچنین از توقیف ۳۰۵ شناور متخلف و دستگیری افراد متخلف خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۵ شناور تجازی و ۱۷۰ شناور صیادی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد آمار توقیفی شناورهای افزایش یافته است.

وی عمده کالاهای کشف شده را لوازم خانگی، قطعات موتوری، لاستیک و ماشین آلات راه سازی عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای در پوشش کالای ملوانی این وسایل را جاسازی می‌کنند اما با اقدامات هوشمندانه همکاران ما در دریابانی این کالاهای قاچاق کشف شد.

سرهنگی عزیزی همچنین از کشف حدود دو تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه به جهت اقدامات پیشگیرانه کاهش پیدا کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد