تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 19:25
کد خبر : 125347

مدافعان حرم اسوه‌های دوران حاضر هستند

مدافعان حرم اسوه‌های دوران حاضر هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: در سالروز شهادت شهید محسن حججی، گفتنی‌ها درباره مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم بسیار است اما حرف اصلی همان است که سال قبل سید شهیدان قلم روایت کرد. وی افزود: روایت ثروتی عظیم از عشقی بی پایان به

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: در سالروز شهادت شهید محسن حججی، گفتنی‌ها درباره مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم بسیار است اما حرف اصلی همان است که سال قبل سید شهیدان قلم روایت کرد.

وی افزود: روایت ثروتی عظیم از عشقی بی پایان به خاندان عزت که تنها دارایی غیرقابل تحریم و بلوکه ملت ایران و شیعیان سراسر جهان است.

وی گفت: شهادت محسن حججی به دست داعش نقطه عطفی در دوران حضور رزمندگان ایران در سوریه بود. پس از شهادت وی، فیلم‌ها و تصاویری که از نحوه شهادت در رسانه‌ها مخابره شد، به یک باره نام مدافعان و دفاع جانانه آن‌ها در طول چهار سال مقاومت را بر سر زبان‌ها انداخت.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، به واقع شهید حججی حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی رحمی و تجاوزگری آن‌ها علیه مردم سوریه باشند.

وی اظهار کرد: این مدافعان حرم که خیلی زود به خیل شهدای حرم پیوستند، کیستند و چه در سر دارند؟ آرمان شان چیست؟ چگونه دل از آرامش زندگی روزمره می‌کنند و بدون اجبار از ایران، سوریه، افغانستان و کشورهای دیگر عازم کارزار دفاع از حرم می‌شوند. عقل می‌گویند بمان، عشق می‌گوید برو و این هر دو عقل و عشق را خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود.

وی ادامه داد: شهید سیدمرتضی آوینی در روایت ماندگار خود در عصر عاشورا تحت عنوان فتح خون برش‌هایی تکان دهنده و ماندگاری دارد که گویی تا سال‌های سال بکری خود را از دست نداده است و هنوز روایت حال ما است. قضاوت در مورد جوانانی که در فضای رسانه تحت عنوان مدافع حرم یاد می‌شود گاه نگاهی آمیخته با پیش داوری نسبت به اهداف و آرمان‌هایشان است. سهل و ممتنع است که بخواهیم از دلباختگانی بگوییم که اهل خلوت بودند و هستند.

امام جمعه محبوب تبریز عنوان کرد: مدافعان حرم هم از حریم ولایت و هم اهل بیت و هم ایران عزیز دفاع کرده‌اند چرا که رهبر فرزانه ما فرمودند اگر آنجا نمی‌جنگیدند باید در تهران و کرمانشاه و شهرهای دیگر می‌جنگیدند.

انتهای پیام 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد