تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 12:38
کد خبر : 125096

افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای خراسان شمالی

افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرزهای خراسان شمالی

سردار قربانعلی داوطلب در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد ماه برگزار شد، گفت: از سوی دیگر در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد سلاح های شکاری کشف شده نیز ۹ درصد رشد داشته است. وی به ترددهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: تعداد

سردار قربانعلی داوطلب در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در ۱۷ مرداد ماه برگزار شد، گفت: از سوی دیگر در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد سلاح های شکاری کشف شده نیز ۹ درصد رشد داشته است.

وی به ترددهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: تعداد دستگیرشدگان افرادی که سعی داشته اند به صورت غیرمجاز از مرز تردد کنند، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سردار داوطلب تعداد افراد دستگیرشدگانی که سعی بر تردد غیرمجاز در نوار مرزی استان را داشته اند را ۲۷۴ نفر اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۲ به بعد در ارتباط با تجهیزات هوشمند مرزهای استان اقدامات خیلی خوبی انجام شده است، ادامه داد: امسال که با عنوان سال هوشمندسازی معرفی شده در این راستا اقدامات چشم گیری انجام شده است.

سردار داوطلب تصریح کرد: در حال حاضر امکانات و تجهیزات موجود مرزبانی در مرزهای استان نسبت به هشت سال گذشته کاملا متفاوت بوده است و در حال حاضر مراقبت ها هوشمندانه انجام می شود و تجهیزات موجود در مقایسه با کشور مقابل در سطح بهتر و بالاتری قرار دارد و نیروهای مرزبانی استان آموزش های مرزبانی را به خوبی فرا گرفته اند و تسلط کامل به مسائل ذی ربط دارند.

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی در ارتباط با انجام فعالیت های فرهنگی صورت گرفته توسط مرزبانی خراسان شمالی در مرزهای استان بیان کرد: در حال حاضر مرزنشینان استان با قوانین مرزی آشنایی دارند و همین امر نیز موجب شده تا میزان تخلفات صورت گرفته نیز به حداقل برسد.

وی افزود: خوشایندسازی محیط پاسگاه ها از دیگر اقداماتی است که در راستای فعالیت های فرهنگی در نوار مرزی صورت گرفته است.

سردار داوطلب با اشاره به اینکه ۱۶ استان مرزی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در واقع طرح خوشایندسازی محیط پاسگاه های مرزی با سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برای اولین بار در کشور در این استان کلید خورد  و خراسان شمالی در اجرای این طرح رتبه اول کشوری را دارد.

وی به ساخت ۱۲۰ خانه مرزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: این امر سبب شده تا مرزداران همراه خانواده های خود در نوار مرزی زندگی کنند که هدف از انجام این کار ایجاد امنیت در مرزها است.

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی تاکیدکرد: مرز خراسان شمالی یکی از امن ترین و آرام ترین مرزهای استان است و امروز مرزبانی با اشراف، آمادگی و مهارت کامل در مرزها حضور دارند و از سوی دیگر ارتباط میان مرزداران و مرزنشینان استان به صورت فوق العاده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد