تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1396 - 12:48
کد خبر : 7418

روزه حقیقی دارای روح و محتوا است/۲ شهید خوزستانی حادثه تهران فیض بزرگ استان هستند

روزه حقیقی دارای روح و محتوا است/۲ شهید خوزستانی حادثه تهران فیض بزرگ استان هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه فیض و تقوا است. وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های امروز نماز جمعه اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه فیض و تقوا است.

وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) فرموده اند این ماه بهترین ماه ها و افضل است، عنوان کرد: ماه خدا مثل قرآن مجید که کتاب الله، امیرالمومنین ولی الله و خانه کعبه که بیت الله است و این اضافه را تشریفیه می گویند. همچنین خداوند به دلیل نشان دادن فضیلت و حرمت این ماه عزیز و شریف آن را به خود نسبت داده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: خداوند آدابی و وظیفه ای را برای ما مقرر کرده که راس آن نیز روزه واجب است که روزه کامل باشد و فقط صرف گرسنگی و تشنگی نباشد. بلکه امام صادق (ع) فرمودند: وقتی که روزه دار هستی باید چشم، گوش، زبان و پوست بدن و اعضای بدن باید روزه باشند تا نتیجه خود را بدهد.

آیت الله جزایری اظهار کرد: این روزه کلاس تقوا است ولی روزه حقیقی، با روح و محتوا است اگر موفق شدیم که یک چنین تلکیفی را با محتوا انجام دهیم آن وقت است که حجابی از آتش جهنم می شود و حرارتی که روزه دار در فصل تابستان و روزهای طولانی هوای گرم روزه گرفته و تشنگی را تحمل کرده روز قیامت دیگر تشنه نمی شوند و همچون گرسنگان دیگر گرسنه نمی شوند بلکه در سایه فضل الله پرورگار قرار خواهند داشت.

وی افزود: قرائت قرآن دومین وظیفه است که باید در طول سال نیز انجام شود ولی متاسفانه مشاغل دنیا، کارها و گرفتاری ها مانع می شود البته مرحوم فیضل کاشانی تاکید دارند برای ساکنان طریق روزی کمتر از ۵۰ آیه خوانده نشود و گرنه انسان از قافله عقب می ماند این در غیر ماه مبارک است اما در این ماه مبارک که ختم های متعددی انجام می شود، چرا که ماه مبارک بهار قرآن است و تشبیه جالب اینکه این ماه رمضان بهار قرآن است و بهار فصل زنده کردن مرده و زمین مرده در این فصل زنده می شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: باید به فکر فرزندانمان باشیم چرا که طبق فرموده امام صادق (ع) اگر با محبت و عواطف فرزندان خود را به علما نزدیک نکنیم با گروه های مرتجعه ارتباط برقرار می کنند و باید برنامه ریزی برای تربیت فرزندان خود داشت.

آیت الله جزایری تصریح کرد: همچنین سومین وظیفه دعا کردن در ماه مبارک رمضان است که دعاهای پر معنا و پر محتوا وارد شده که خوب است هرشب دعای افتتاح را بخوانیم.

خطیب نماز جمعه اهواز در خطبه دوم، با اشاره به در پیش بودن شب های نورانی قدر اظهار کرد: شب های قدر، شب های سرنوشت ساز و مهمی هستند که با حضور قلب در این شب برای خود، پیروزی اسلام و حضور حضرت حجت (عج) دعا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیان کرد: در سالهای ابتدایی دهه ۶۰ انواع و اقسام فشارها از سوی گروهک های مختلف به کشور وارد شد که در آن سالها بسیاری افراد مانند شهید بهشتی مظلوم واقع شدند.

آیت الله جزایری عنوان کرد: رهبر انقلاب تذکر دادند که جای شهید و جلاد در بیان اتفاقات دهه ۶۰، جابجا نشود، این جلاد ها بودند که بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در تهران، عنوان کرد: دو نفر از شهدای حادثه مجلس، خوزستانی بودند که فیض بزرگی است.

وی گفت: موسس و محرک این گروه های تروریستی مشخص هستند و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

امام جمعه اهواز افزود: یقیناً اگر ما در عراق حضور نمی یافتیم، بغداد در چند ساعت درحال سقوط بود اما با حضور به موقع سردار قاسم سلیمانی این اتفاق رخ نداد و با توجه به پیشروی های صورت گرفته، امیدواریم در روزهای اخیر شاهد نابودی تروریست ها در عراق و سوریه باشیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد